• Lady Grey

Köpa bostadsrätt i Flatås -råd

Hej! Finns det någon som vet hur det är att bo i Flatås? Har varit på visning idag. Lägenheten var mkt bra, med bra planlösning. Tänkte bo där med min dotter. Verkar vara lugnt och många lekplatser. Ge mig råd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-11 23:51
    Flatås i Göteborg, förstås!

• Svar på tråden Köpa bostadsrätt i Flatås -råd
  • Hoppfull84

vi har bott i flatås, halvtumsgatan rakt nedanför sjukhuset ungefär.
    vi trivdes bra. mest pensionärer och unga barnfamiljer.

enda nackdelen är att det är nån klunga med ohängda tonårsungar som ingen har koll på som drar omkring på nätterna och ibland slor mobiler av folk/klottrar osv, nån gång har de satt eld på en bil. men jag tror inte det finns nåt område i stan där sånt inte sker tyvärr.

annars tycker jag flatår ligger bra till. nära till slottskogen, flera lekplatser, nära till frölunda torg, sisjön, havet det tar bara 15 minuter att cykla till flera havsbad. mycket barn att leka med, hyfsat bra förbilndelser vad gäller bussar/spårvagnar osv. flatåskyrkan och kaveröskyrkan har mycket aktiviterer för barnfamiljer också.

Vi trivdes bra, om vi hade sluppit bo på 4e våningen utan hiss hade vi nog bott kvar.

• Lady Grey

Shit, nu blir jag orolig! Är det osäkert att gå av vid Nymilsgatan om kvällarna då? Typ om man skulle gå där runt 12-tiden på natten? Inte så ofta jag gör det, men någon gång kommer jag ju träffa vänner ute.

• Hoppfull84
    Lady Grey skrev 2014-06-16 23:14:13 följande:
    Shit, nu blir jag orolig! Är det osäkert att gå av vid Nymilsgatan om kvällarna då? Typ om man skulle gå där runt 12-tiden på natten? Inte så ofta jag gör det, men någon gång kommer jag ju träffa vänner ute.

personligen kände jag mig aldrig utsatt, och har aldrig sett nåt själv. bara läst i lokaltidningen att det varit bus på orten.

jag har ju alltid gått från marklandsgatan/nymilsgatan om kvällarna utan att det känts läskigt. Vi trivdes som sagt väldigt bra, trevliga grannar och mycket barnfamiljer överallt. nån gång har jag ringt och pratat med sambon om det inte varit fler som gått från vagnen och man känt sig helt ensam på vägen. men oftast är det många som kliver av så man tänker liksom inte på det.

har ni besökt upplevelselekparken bakom frölunda torg? superfint!
Svar på tråden Köpa bostadsrätt i Flatås -råd