• Puman1990

Skadad efter fall

Jag har haft problem med rejäl foglossning så emellanåt har kryckor varit enda alternativet för att ta mig fram. På sistone har jag klarat mig bra på dagarna och nästintill kunnat röra mig bra förutom när jag suttit eller legat ett tag. Men igår hände det som inte fick hända! Jag trillade när jag skulle hämta på dagis (är i vecka 36+1 idag) och efter fallet avvaktade jag 3 timmar men sen fick det bli en vända till förlossningen. Allt såg bra ut med lillan, moderkaka osv. Tog en panodil igår kväll mot foglossningen som min bm rekommenderat men uppenbarligen måste jag skadat höften av fallet för idag kan jag absolut inte gå utan krycka och hjälp från min man. Tog jätte lång tid innan vi lyckades få mig ur sängen och till toaletten, det gör svin ont ! Så som läget är idag så kan jag omöjligt ta mig till en läkare för jag kommer aldrig kunna ta mig nerför trappen, ett mirakel att jag ens kunde ta mig till toan med hjälp . Nu blir man ju orolig, tänk om förlossningen skulle dra igång när jag inte ens kan gå !!
    Tips? Vad hade ni gjort? Avvaktat?

• Svar på tråden Skadad efter fall
  • Annelie 76

Jag hade nog ringt bm och pratat om mina farhågor. Kanske du också behöver undersöka ditt bäcken mer grundligt, de undersökte väl bara bebisen igår?

Svar på tråden Skadad efter fall