FrökenIda skrev 2014-06-17 06:59:39 följande:
Vad mycket tips! Tack så mycket:)
Jag är inne på Santes nu och tänkte jag skulle prova deras schampo och hårfärg. Där finns lite olika varianter att välja på men det är väl bara att prova sig fram.
Har tunt och slitet hår och får lätt fett hår, men många har lämnat recensioner på deras sida så ska läsa mig fram där och se vilken som kan passa mitt hår bäst isf.
Spännande och se om färgen blir bra och sitter kvar hehe Har brunt hår, (typ råttfärgat) ofärgat sedan ungefär ett år tillbaka, men färgen i topparna på mitt hår vägrar gå ut hehe så det kommer kanske bli lustiga nyanser men det kan kanske vara snyggt också.
Jag har fint hår som lätt blir fett och för mig funkar Urtekrams schampo för mjäll jättebra (jag har inte mjäll). Urtekrams produkter är inte de renaste på marknaden men bonus är att de ofta finns i vanliga mataffärer och är mycket mycket billigare än John Masters-grejerna.
Santes Lava Power Schampo är också rätt bra, men tyvärr är det väldigt odrygt.
Weleda är ok, finns tyvärr inget som passar mitt hår särskilt bra. Men det finns många som gillar Weledas schampon.
Det kan ta ett tag att vänja håret vid mildare produkter, så försök stå ut med att kanske behöva tvätta håret oftare än vanligt! Lycka till :)