jullis1111 skrev 2014-06-12 14:21:46 följande:
efter försök att bli gravida i 5-6 år, fick vi idag beskedet att min man inte har några spermier, han har en kromosonavvikelse.. ( han har 1 barn sedan tidigare). Vi fick höra att det är spermadonation som gäller för oss. suttit nu framför google och googlat, o tårarna sprutar. Är inte så stor chans att det heller lyckas om man läser enligt statistiken. Känns verkligen som att mattan under mina fötter har dragits undan... Är detta vekligen våran sista anhalt?
Äh, börja med en second opinion! Efter flera år i denna karusell har jag lärt mig att knappast lita på första läkarutlåtandet. Dessutom finns det i stort sett alltid spermier kvar, om man besvärar sig att komma åt dem, t ex via biospi. Japp, en kompetens och kostnadsfråga, men chansen finns. Kanske inte i Sverige men jag vill att du ska veta att möjligheten kan finnas. Sen tycker jag personligen att spermiedonation är en fantastisk möjlighet som jag inte skulle kalla "sista anhalten", det är ett smidigt, enkelt och billigt alternativ med strålande statistik, vilken otrolig tur att det finns!