• Anonym (hjgiorörö)

Jag vägrar ha hans barn på heltid

Och det får jag skit för.

INGEN har frågat varför jag säger nej. (Jag vet att han kan säga ja utan att behöva ha mitt godkännande, men då får han leta ny bostad, denna är min)

Orsaken till att jag säger nej är bla:

* Ev vabb kommer jag att få ta, för han har svårt att vara hemma ens när han är sjuk, arbetsnarkoman så det skriker om det OCH konflikträdd så han orkar inte ta snacket som kommer att bli från hans chef. (Nej, chefen får inte neka, men han har kickat folk för mindre och ingen orkar bråka med honom för han är 'galen'.)

* Jag kommer att få ta hämtningar och lämningar på dagis, min man jobbar tidigt och har lång resväg till jobbet i perioder (jobbar på byggen)

* Min man är inte så aktiv redan som det är vid umgänge, säger inte jag till att han ska leka med honom så kommer han sig inte för, men det börjar bli bättre där.

Men det är jag som är skurken i det hela. Trevligt.

Om han skärper sig och tar åtminstone halva ansvaret så ser jag inga problem till att ha barnet på heltid.

• Svar på tråden Jag vägrar ha hans barn på heltid
  • Anonym (Wildrat)

Hans barn, hans ansvar. Vill han ha barnet på heltid får han ta hand om det på heltid också. Jag förstår dig helt och hållet, synd för barnet att han har en då dålig pappa.

• MxMeNow

Vore jag din partner hade jag sagt tack och Hejdå! Aldrig att jag skulle prioritera min partner framför mina barn.

• Anonym (hjgiorörö)
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-06-12 14:55:32 följande:
    Hans barn, hans ansvar. Vill han ha barnet på heltid får han ta hand om det på heltid också. Jag förstår dig helt och hållet, synd för barnet att han har en då dålig pappa.
    Ännu mer synd om barnet är att han har en ännu sämre mamma.

Pappan ville inte ha barn men hade visst missat nåt på biologin, han startade sexet utan och tog på mot slutet.
    det är ingen ursäkt, men en förklaring. En annan är nog också att det är först nu barnet är så pass stort att det behöver mer stimulans än tidigare, då märktes det inte så mycket. Samt att han har depression.

Problemet är att det har jag med haft, tillsammans med panikångest. Jag räknas som frisk nu, men kan inte köra på som tidigare då jag blir utmattad fortare nu.
    När jag mår bra och kan göra/ta saker i min takt och har möjlighet att vila när jag måste, då märks det inte ens.  När barnet är här går inte det då barnet så klart vill vara med överallt och om pappan då inte mycket aktivt håller barnet ifrån mig när jag msåte vila, tja, då blir det ingen vila utan istället sjukskrivning ett par dagar.

Jag har också valt bort fler barn nu när mina blivit stora. Gärna delat ansvar, men inte helt. Men hur får jag honom att förstå det?
  • Anonym (förstår dig)

Usch vilken dålig pappa som dumpar ansvaret för barnen på dig. Tyvär verkar det dock vara ett vanligt scenario om man får tro styv-/bonustrådarna.

• Anonym (hjgiorörö)
    MxMeNow skrev 2014-06-12 14:59:47 följande:
    Vore jag din partner hade jag sagt tack och Hejdå! Aldrig att jag skulle prioritera min partner framför mina barn.
    Du läste inte så noga va?

Han kommer inte ta barnet på heltid om inte jag (eller någon annankvinna) finns med i bilden.
  • Anonym (hjgiorörö)

Och, framförallt, hur gör jag så han inte börjar ta halva ansvaret, men senare dumpar det på miog om det blir jobbigt? För egen del är det lugnt, jag kan göra slut, men för barnets? Då kommer barnet antagligen tillbaka tills in mamma eller i fosterhem.
    Jag menar, om han ringer och säger att jag får hämta för han hinner inte, då kan jag ju inte lämna barnet på dagis och skita i det. Eller om han vägrar göra något med barnet, då lider ju barnet om inte jag gör det.

• Anonym (hjgiorörö)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-06-12 15:02:19 följande:

Usch vilken dålig pappa som dumpar ansvaret för barnen på dig. Tyvär verkar det dock vara ett vanligt scenario om man får tro styv-/bonustrådarna.

Jo, jag har kikat igenom lite och sett det. Synd.

• MxMeNow
    Anonym (hjgiorörö) skrev 2014-06-12 15:03:00 följande:
    Du läste inte så noga va?

Han kommer inte ta barnet på heltid om inte jag (eller någon annankvinna) finns med i bilden.

Jo jag läste, men det är hans bekymmer. Han verkar vara en idiot! En man som är egoist och inte tar hanf om sitt barn, förstår inte vad en kvinna ser hos en sån man.
  • Brumma
    MxMeNow skrev 2014-06-12 14:59:47 följande:

Jo för det var ju det allt handlade om... Visst... Vad bra du läser det som står o inte lägger in egna värderingar. Jättebra...

Du missade sista stycket där det står att TS gärna har hans barn på heltid om han iallafall tog halva ansvaret?

Eller du kanske anser det är det en partner ska göra? Ta fullt ansvar för barnen?

Jomensåatt...
  • Anonym (hjgiorörö)
    MxMeNow skrev 2014-06-12 15:06:26 följande:

Jo jag läste, men det är hans bekymmer. Han verkar vara en idiot! En man som är egoist och inte tar hanf om sitt barn, förstår inte vad en kvinna ser hos en sån man.
    Det har jag ju sett först nu. Barnet är så pass litet att det först nu har kommit på längre umgänge än en natt. Nu är det hela helger.
    Sen kom denna fråga, om pappan kan ha barnet på heltid och då sa jag blankt nej, orkar han inte ta hand om barnet helt själv en helg ens, ja så lär han inte göra det heltid heller.

Och nej, det är inte H A N S bekymmer, jag bryr mig om barnet och om jag försvinner, vilket jag alltså inte vill för jag älskar mannen för andra egenskaper och det dör inte hipp som happ bara, så kommer barnet troligen till fosterhem. Någon åtgärd kommer att sättas in iaf. Kanske får mamman åka till ett slags hem (jag vet inte alla detaljer) och få hjälp att lära sig ta hand om sitt barn, jag vet inte riktigt.
Svar på tråden Jag vägrar ha hans barn på heltid