• Anonym (grr)

Blir så irriterad på folk som tar allt för givet!!!!!

Måste bara skriva av mig lite av min irritation. En kompis till mig verkar aldrig reflektera över att allt kanske inte är självklart och enkelt.
    Hon har alltid varit extremt slarvig och oasvarslös, slarvat på jobbet och skolan och andra viktiga saker, kommer alltid för sent, drar sig alltid ur i sista sekund mm. Ändå slipper hon alltid undan, klarar sig på något sätt i slutändan.
    När hon gifte sig skrek hon ut "ny blir det barn!" till hela bekantskapskretsen. Jag önskade någonstans att det ändå kunde ta ett par månader-halvår innan hon blev gravid bara för att hon skulle reflektera över att vissa saker inte bara är att beställa. Nej..efter 1 månad (första besöket) var hon gravid, talade om för alla i vecka 4-5 att hon var det. Självklart gick hela graviditeten utmärkt, hon hade inga som helst besvär.
    Jag vet att jag låter avundsjuk men någonstans så känner jag bara att hon tar allt för givet och inser inte att man måste vara lite mer ödmjuk för livet.
    Suck..orkar inte umgås med henne längre.

• Svar på tråden Blir så irriterad på folk som tar allt för givet!!!!!
  • isa27

Bara för att man väljer att se optimistiskt på livet betyder det inte att man saknar ödmjukhet! Jag tycker hon verkar ha en skön inställning. Det kankse är du som borde tänka dig för innan hon inte vill umgås mer med dig...

• Karpet

Jag håller med Isa. Man kan väl inte bli arg på en kompis bara för att kompisen ser på livet från den ljusa sidan och inte går runt och oroar sig för saker som inte hänt eller hon tror kommer att hända.

• Anonym (grr)

jo jag förstår att det låte lite bittert av mig att skriva det här. Men jag kan ändå tycka att det är lite okänslaigt av henne att hålla på som hon gör (ex.vis) med barn när hon vet att flera i bekantskapskreten har svårt att få barn mm.
    Men som sagt...det var kanske bra av mig att skriva det här inlägget så jag får se det lite "från andra hållet"

• sötäpplet

Kan förstå att det kan kännas lite surt att stå brevid och se någon som kan halka med genom livet på ett bananskal.

Som du säger, slarva med allt men ändå klara det. Kanske menar du att hon tar det för givet att alla andra har det lika lätt som hon?

Att hon anser det ok att vara så nonchalant med stora saker i livet?

Jag vill inte dömma dig, känner att de ovan är lite snara att fatta sitt beslut ang. dig. Berätta gärna mer!

• Anonym (grr)

Jag vet inte hur mycket jag vågar berätta eftersom det kanske framgår vem det kan vara. Ja det är så att hon är nonchalant när det gäller stora saker här i livet. Det är en sak att slarva på jobbet när det gäller små siffror eller annat som inte kan skada folk men hon har ett ansvarfullt arbete där hon tar hand om andra människor och slarvar och struntar i viktiga saker.

• Storm07

Kanske är det så att den glättiga fasaden bara är en fasad? Kankse kämpar hon hårt för att allt ska gå hennes väg, men hon vill inte påskina att hon måste jobba hårt för allt?

Jag tror att min syster tycker om mig såsom du tycker om den här tjejen. Min syrra tycker att jag har haft allt så enkelt för mig och att allt bara går min väg. Men vad hon inte ser och vet är att jag jobbar otroligt hårt för allt jag har i mitt liv, men det är inget jag berättar om.

Slopa svartsjukan och inse att vi alla har våra egna problem och att det man ser på ytan sällan är hela sanningen om någon.

• sötäpplet

Risken är ju egentligen hennes. En dag borde det ju så att säga slå tillbaka på henne.

Arbetar du med henne så att du ser hennes slarv i arbetet skulle jag faktiskt kommentera för henne att folk omkring henne, eller de hon arbetar för faktiskt blir lidande när hon inte skärper sig.

Och som du säger, kanske lite fint påpeka för henne att det kan sticka i ögonen på de som inte kan få barn om man trumpetar ut hur "lätt" det är för dem.

Jag tror inte att du stör dej på hennes inställning, det att hon är glad och bekymmerslös, utan snarare på effekterna av hennes beteende. Konsekvensen blir ju att det så att säga sårar eller skadar andra. Vilket givetvis inte är rolig att se.

Ändå tror jag att din reflektion lätt kan ses som avundsjuka, så jag skulle akta mig om jag var du att kommentera den för starkt åt henne. Jag antar att du vill fortsätta att vara hennes vän.

• Bupa

Jag tycker din kompis låter som en rolig typ! Det känns bra att det finns såna som har flyt i livet, tycker jag.
    Och vem vet, om 10 år kanske hon får ett skitliv.

• biomedbonus

Din polare kanske aldrig har haft några större motgångar och då är det väldigt lätt att ta saker för givet

• MetalIsa

Jissses ja det är ju SYND att det finns folk som ser lätt på livet och är glada och positiva Låt oss hoppas att de minsann är olyckliga bakom fasaden, för det vore ju skam om de faktiskt var glada och hade flyt i livet!

Svar på tråden Blir så irriterad på folk som tar allt för givet!!!!!