Jag vill ha RÖTT hår - tips på färg!?
Jag har lite lite trist hårfärg, brunaktig men vill ha fint RÖTT hår. Nån som har nåt tips på bra hårfärg??
Jag har lite lite trist hårfärg, brunaktig men vill ha fint RÖTT hår. Nån som har nåt tips på bra hårfärg??
Jag tycker ALLTID att man ska använda "henna" (finns i naturaffärer) om man vill ha riktigt rött och som dessutom håller (alt att blondera det innan med "vanlig" färg).
Vanlig röd hårfärg sliter på håret och efter ett antal färgningar fäster ingenting längre. De är ju inte naturliga....
//Mvh en som testat det mesta inom rött.
Hur rött får det bli? Tycker att kopparrött är snyggt, men det kanske är för ljust för dig?
Frisörerna brukar ha bra grejor, hos min frissa brukar jag köpa en färg som heter Dark Tizian Blonde..det är en skitsnygg ordentlig röd färg...mörk koppar. Kommer tyvärr inte ihåg vad märket på färgen är.
Prova en toning i kastanjebrunt om du bara vill ha en aningens rödbrunt.
Mahogny tycker jag blir "klimakterierött", du vet..sådär som många i 50+ åldern har.
Jag har mahogney.....klimakterierött tydligen...
vill du ha klarrött så kan du köpa färg på shock i gbg Fast det sliter oerhört på håret
qetesh, hur fungerar henna? sliter inte det på håret? hur länge sitter det i?
micki:
Nej nej, det sliter inte- det är ju en naturprodukt, ungefär som lera.
Man blandar ett pulver med varmt vatten och "smetar" in som vanlig färg- skillanden är att man "måste" ha i det minst 2.5 timmar men jag sätter alltid en plastpåse över huvudet och sover med det så blir det skitbra resultat.
Numera finns det ju i hur månag färger och nyanser som helst, när jag började fanns bara rött och brunt.
Testa, det är billigt oxå- 50 kr ca
åh tack det måste jag testa!!! tack!!
blir det slätt och ser "naturligt" ut eller blir det lerigt?
Jag har sett folk i afrika som har hennahår och det är nästan som massa klumpar i håret.
Blir det så med detta oxå?
micki:
det ser PRECIS ut som en vanlig hårfärg om man gör som man ska, bara mkt mer levande och naturligt ut...
Jo, det växer ut förresten, glömde svara på hur länge det höll
Kanska ska prova toning i kastanjebrunt....eller henna. Klimakterierött....vet precis vad du menar, och det vill jag inte ha. Jag tror att jag ivll ha rätt mörkt, och säkert lite mer kastanjefärgat än klarrött
ok, det växer alltså ut? det tvättas alltså inte bort?
Lola Jämtland - FÖRLÅÅÅÅÅT!!! Du är jättefin - men jag är inte så förtjust i "mahogeny"-färgen och där jag bor är den sååå vanlig, speciellt på medelålders damer.
Hoppas du inte tog illa upp