• Berrando

MA v 12+5 cytotec

Min historia:

Detta var vår första graviditet.
    Inte planerat, men väldigt välkommet Glad
    BF skulle varit 16/12 -14.
    Ganska milda graviditetssymtom, men dock lite illamående, trög mage, spända tuttar mm.

v7: Vattenfallsblödning som gick genom alla klädlager. Ingen smärta.
    v8+2: Vanligt UL som visade pickande hjärta och åldersadekvat storlek (enl BM mått som vid 8+6).
    Efter detta inga blödningar. Ingen molvärk eller så.

v12+5: KUB-test-UL visade att den lille hade dött. Stor som vid 10+1. Rynkar på näsan

Vi blev båda så himla förvånade. 
    Har ju läst att om man ser hjärtaktivitet i v 8 ska missfallsrisken vara liten.
    Man känner sig snuvad på något sätt.
    Jag har inte gråtit någonting. Har varit arg och nu känner jag mig mest tom. Det är nog mitt sätt att vara ledsen på tror jag.

Blev först uppmanad att vänta en vecka för att se om missfallet skulle komma igång av sig själv. 
    Gick dock till KK idag då jag inte har några mf-symtom alls och det är psykisk tortyr för mig att vänta. Jag har ingen blödning. Ingen smärta. Inga tecken på att ett mf skulle vara i antågande.

Fick Cytotec utskrivet. Ska ta dem på lördag då sambon kommit hem.

Jag undrar hur själva "utdrivningen" varit för er som fått MA och där fostret varit stort som i typ v 9-11?

Den väldigt gulliga läkaren jag träffade idag sa att "ja det är ju en del som ska ut här så förbered dig på att det kommer att göra rejält ont och du kommer förmodligen blöda rätt mycket".

Jag känner mig nervös och lite rädd inför själva processen. Vill gärna höra om era erfarenheter och om ni har några tips på vad man kan göra för att underlätta för kroppen att göra sig av med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-12 20:00
    Såg att det blev en glad gubbe i rubriken.
    Det var verkligen inte meningen :(

Svar på tråden MA v 12+5 cytotec