• Samunotis

Finns det fastpass på Liseberg?

Jag undrar om man kan skaffa fastpass för att går på de olika attraktionerna på Liseberg?

• Svar på tråden Finns det fastpass på Liseberg?
  • Lena

Det finns åkband för en dag, för två dagar och för hela året. De gäller på alla attraktioner.

• Samunotis
    Fjärilslarv skrev 2014-06-13 13:44:15 följande:
    vad är fastpass?
    Fastpass är när man går till den attraktion man vill åka och drar sitt entrékort i fastpass-maskinen och ut ramlar biljetter med tid på. Sen går man tillbaka den tiden som står på kortet och köar 5 minuter istället för 1 timma.

Det finns kanske inte i Sverige än.
  • Samunotis
    Lena skrev 2014-06-13 13:46:33 följande:
    Det finns åkband för en dag, för två dagar och för hela året. De gäller på alla attraktioner.
    Vad är åkband för något?
  • Fjärilslarv
    Samunotis skrev 2014-06-13 13:48:14 följande:
    Fastpass är när man går till den attraktion man vill åka och drar sitt entrékort i fastpass-maskinen och ut ramlar biljetter med tid på. Sen går man tillbaka den tiden som står på kortet och köar 5 minuter istället för 1 timma.

okej det har jag aldrig hört talas om.
    Kölappar brukar man inte ha på tivoli vad jag vet.
  • Swadika
    Lena skrev 2014-06-13 13:46:33 följande:
    Finns inga "åkband" längre utan åkpass, två olika. Antingen för 40 attraktioner eller 20 attraktioner 

liseberg.se/sv/hem/Nojesparken/Biljetter-och-priser/
    Mamma till 2 underbara tjejer
  • Fjärilslarv
    Samunotis skrev 2014-06-13 13:49:06 följande:
    Vad är åkband för något?
    Det är ett band som man sätter runt handleden som ger en möjlighet att åka vad man vill (om man köpt det stora) hur mycket man vill under den dagen som åkbandet gäller

www.gronalund.com/sv/infor-besoket/priser/
  • Vickan I

Inte hunnit till Sverige ännu. Synd, för det är himla smidigt och perfekt att inte mer än halva dagen går åt till att köa.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Lena

Det är sällan mer än 30min kö på något och de flesta ha 15min eller mindre. Köper man på nätet på Liseberg har jag för mig man kan förboka två attraktioner som man slipper köa till.

• TaaDaa
    Lena skrev 2014-06-13 15:59:56 följande:
    Det är sällan mer än 30min kö på något och de flesta ha 15min eller mindre. Köper man på nätet på Liseberg har jag för mig man kan förboka två attraktioner som man slipper köa till.

Stämmer,men det är tre aktraktioner man får fastpass på, dvs en snabbväg genom köerna på en speciell ingång bredvid den vanliga kön. Visst är köerna inte så långa men det kändes rätt skönt att åka nya Helix och gå förbi kön på 1,5timmar , på ca 1 minut ;). Du får alltså välja tre attrsktioner om du bokar på nätet, åkband och entré för 415 kr.
  • LillaPinnen

Det där känner jag igen. Jag undrar om de inte hade det på Grönan för en massa år sedan.
    Visst uttalar du det "fäst-päs" (alltså snabb-pass = fast pass på engelska)?
Svar på tråden Finns det fastpass på Liseberg?