• MissMf

40,2 i feber 16 dagars bebis amning.

Jag fick barn för 16 dagar sen. Fick feber igår kväll 38,2 i dag under eftermiddagen/ kvällen har den stigit till 39,7-40,2. Jag fick ont i bröstet i går men tycker inte att det är knöligt. Möjligen en liten knöl. Men hade ondare igår. Har duschat varmt och masserat och ammat. Känns som att det inte är mycket mjölk alls i det onda bröstet. Ringde 1177 som sa åk in till akuten så får dom hjälpa dig till bb mottagningen. Hade numret till bb så tänkte o sa att jag ringer dit först. Men näääää avvakta o ät panodil, har ätit Ipren regelbundet sen igår kväll. O gör allt som jag redan har gjort sa hon. Hon sa att jag kunde åka in till spec. bb o hyra en pump i morgon om han inte suger. Men jag tycker att det är väldigt läskigt att ha feber runt 40! Har runt 36/36,5 i vanliga fall :( om febern stiger mer bör jag väl åka till akuten? Men när börjar febern bli för hög? Jag har inte ont i magen och avslaget börjar avta så det bör ju inte va en infektion i livmodern.

• Svar på tråden 40,2 i feber 16 dagars bebis amning.
  • Rocket Mania

Även om en livmoderinfektion oftast är allvarligare än mjölkstockning så kan mjölkstockning ställa till med en hel del problem. Jag skulle nog åka in om du inte blir bättre snart.

Tänk på att inte massera för hårt utan fingra lätt på det ömma området.

Drick mycket och om du vill testa ett husmorstips som låter vansinnigt men som faktiskt fungerar så tar du ett par vitkålsblad, kavlar dem och lägger sedan om bröstet i BH:n!

Lycka till, mjölkstockning är hemskt och jag tror aldrig jag känt mig så sjuk som när jag haft det :(

Svar på tråden 40,2 i feber 16 dagars bebis amning.