• Anonym (Åå)

Barnmorskan hittade inte min spiral :/

Har sedan i höstas haft molande värk i buken. Som mensvärk/håll. Ibland går det även ut i ryggen.
    Vid några tillfällen har jag även fått kortvarig intensiv riktigt sökande smärta i magen.
    Sen har varit som bortblåst i snart ett år.

Borde kollat upp detta tidigare, men bestämde mig för att ta ut min mirena spiral idag.
    Dock hittade barnmorskan inte den och sa att den antagligen krupit upp.
    Hon skulle skicka en remiss till kvinnokliniken och sa att det nog kommer dröja 2-3mån innan jag får en tid.

"Vaaa?!??" Känner jag! Jag ville ju ta ut den eftersom den inte känns rätt och nu när hon inte hittade den vill jag ju inte behöva vänta 2-3mån!

Är så rädd och nervös nu :((
    Någon som varit med om samma?!

• Svar på tråden Barnmorskan hittade inte min spiral :/
  • Carmen1

Har varit med om precis samma! Min satt fast i tarmen, fick opereras ut! Tog lång tid, ca 4 månader från upptäckten tills den var ute och då hade jag ändå legat på för en snabbare operationstid!

• Anonym (Åå)
    Carmen1 skrev 2014-06-13 22:02:46 följande:
    Har varit med om precis samma! Min satt fast i tarmen, fick opereras ut! Tog lång tid, ca 4 månader från upptäckten tills den var ute och då hade jag ändå legat på för en snabbare operationstid!

Hur lång tid tog det för dig innan du fick tid hos kvinnokliniken?

Hur upptäcktes det?

Gjorde cellprov idag med (första gången.. ajabaja!) Var bara lätt om innan, som jag alltid är.. Men nu känner jag mig jätte stel i buken och är JÄTTE öm på höger sida och strålar ända bak i ryggen.

Förstod att man kunde va öm efteråt men det är 12tim sen nu och det ör först för ca2 tim sen som jag börjat få riktigt ont..

Ush känns inte alls kul detta :(
  • Carmen1

Upptäcktes på återbesök på MVC två månader efter insättning. Trådarna hittades inte!

Sedan blev det väntan på läkarbesök på MVC, sedan gyn på sjukhuset, sedan röntgen och tillslut operation! 4 mån allt som allt! Hade jag inte legat på själv hade det tagit minst 6 månader. De menade på att spiralen inte var farlig där den låg i bukhålan...

Ring och be att få en snabbare tid, kanske det kommer återbud? Berätta att du har väldigt ont! Åk in akut i värsta fall!

• Anonym (Vänta inte)

Gå till kvinnoklinikens akutmottagning i närmsta stad! Kan bli allvarliga infektioner! :/

• Anonym (I vården)

Det troligaste är att det är trådarna som krupit upp. Om du inte har ont just nu är det inget akut. Du riskerar inte någon infektion pga att man inte hittar trådarna. Men förstår att det känns olustigt just nu.

• Anonym (Åå)

Fick en tid hos kvinnikliniken och han kunde se via ultraljudet att den hade åkt väldigt högt upp. Så efter lite kvidande drogs den ut!

*peppar peppar* men har inte haft ont sedan dess och det kändes verkligen direkt efter att "nu är den ute". Antar att min kropp inte ville ha den där, eller att den skavde på något sätt.

Svar på tråden Barnmorskan hittade inte min spiral :/