• josss

Sambo bortrest v 37...

Min sambo flyger mycket med hans jobb. Ska sova i USA när jag är i vecka 37/38 och även borta i Norden veckan innan i tre nätter. Jag känner mig orolig för detta men han tycker att jag överdriver...
    Känns som han inte har förståelse för att barnet kan komma tidigare. Någon som är i samma situation? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Sambo bortrest v 37...
  • emmisss

Min man är borta 3 dagar i vecka 39! Jag är lite nojjig! :)

Måste han åka?

• mammaåten

Min sons pappa jobbade borta när jag var höggravid, ända fram till förlossningsdagen. Det var inga problem.

Så länge du inte känner massa förverkar ocj sånt borde han kunna åka till USA. Är det första barnet är det ju vanligast att man går över i alla fall.

Se till så du har skjuts och någon som kan närvara vid förlossningen (om du vill) utifall något skulle hända när han är borta :)

• Emy88

Jag förstår att du inte tycker om det. Jag hade inga tecken på att min förlossning skulle starta tidigare, t.ex. Hade jag en enda sammandragning under hela graviditet i v.25. Min dotter kom ändå i 35+6 i rekordfart.

• Flickan och kråkan

Jag hade inte varit glad. Mina första barn kom spontant och okomplicerat i v.37+2 och v.37+6. Yngsta stannade ända till v.40+1. Sambon hade nog inte heller förlåtit sig själv....om han missat något av barnens födelse.....

• Veronicaumea

Jag hade sagt nej. Ni är två som ska få barn och även om det inte händer något när han är borta så bör han ta din känsla på allvar och stanna hemma om det finns möjlighet till det.

Svar på tråden Sambo bortrest v 37...