• Victorius

Kan någon gissa kön? :)

http://www.familjeliv.se/hem/victorius/galleri.php?cur_album=Standard# Tog kub-test i vecka 13 och är så nyfiken på vad det är för liten som ligger där inne :) Har ju läst om nubben mm men förstår inte hur man ser. Kan någon gissa? Tack på förhand! :)

Saga 000420, Anton 020905, Arvid 070726, Vilda 090801, Vidar 110107 & Alma 121228
  • Svar på tråden Kan någon gissa kön? :)
  • Victorius

Nu hoppas jag att det ska gå :)

Saga 000420, Anton 020905, Arvid 070726, Vilda 090801, Vidar 110107 & Alma 121228
  • Victorius

Hur lägger jag upp en bild här i tråden från mobilen?

• Nylny

Man ser nubben tydligt tycker jag! Den pekar upp i vädret. ;)

• Victorius

Åh så då kunde du se min bild? :) Men hur ser man nubben? Fattar liksom inte riktigt ;)

• Nylny
    Victorius skrev 2014-06-14 23:35:07 följande:
    Åh så då kunde du se min bild? :) Men hur ser man nubben? Fattar liksom inte riktigt ;)
    Ja, jag kunde se den och andra bilder du hade där, såg endast en ul-bild. Du får nog kolla lite på google bilder om nubb, jag gjorde det, såg en massa exempel tills jag kunde hitta den. Det äri nte på alla bilder man kan se nubben, det beror på om det är tydlig bild och vinkeln barnet ligger i. Ibland är nubben som ett väldigt ljust vit streck, och ibland som på din bild har den samma färg som resten av bebisen, där mellan benen ser du en liten sak som sticker uppåt, på tjejer brukar den den inte vara så uppåtböjd. Nu kan jag såklart ha fel, men av det jag sett så tror jag att det är en pojke helt klart. När ska du ha RUL? Ska ni ta reda på kön då? Vore kul med en uppdatering och se om det stämde då. Även jag går och väntar på RUL om 3 veckor, då får jag veta vad min är. Min bebis nubb var tydlig men vinkeln bebisen låg i gjorde det oklart hur nubben pekade, den låg inte helt i rak profil. 
  • Victorius

Intressant det där. Jag måste kolla mer på nätet :) Jag gjorde bikarbonattestet å det visade tjej så det ska bli intressant att se vad det blir på rul om ca 1 månad :) Vad visade sin nubb att du skulle få? Självklart kommer jag uppdatera! ;)

• Nylny
    Victorius skrev 2014-06-15 18:10:23 följande:
    Intressant det där. Jag måste kolla mer på nätet :) Jag gjorde bikarbonattestet å det visade tjej så det ska bli intressant att se vad det blir på rul om ca 1 månad :) Vad visade sin nubb att du skulle få? Självklart kommer jag uppdatera! ;)
    Det är svårt att säga från min nubbbild, är liksom mittemellan. Trodde starkt på tjej i början pga av nubb och skallformen och att jag önskat mig en förstfödd tös, men har en stark känsla nu av att det är en pojke, vet inte vart den känslan kommer ifrån men det känns så mer och mer. Glad Är verkligen nyfiken nu, spännande att på veta på RUL. 
  • Nylny
    Victorius skrev 2014-06-15 18:10:23 följande:
    Har inte testat bikarbonattestet, känns som att det inte är pålitligt alls ;) Jag kommer uppdatera den tråden där jag satte in mina ul-bilder från v 13, när jag vet kön, så kan folk se hur nubb och facit kan se ut. Jag fick mest gissningar på tjej från de bilderna, men men, hjärnan känner pojk nu. :)
  • Victorius

Bebisen på min bild ligger så knäppt. Gjorde ett ul veckan innan och då låg bebisen rakt med ryggen, nu var det mer uppåt med kroppen, kan det påverka nubben? Gjorde bikarbonattestet förra graviditeten å det stämde :)

• Nylny
    Victorius skrev 2014-06-15 21:10:54 följande:
    Bebisen på min bild ligger så knäppt. Gjorde ett ul veckan innan och då låg bebisen rakt med ryggen, nu var det mer uppåt med kroppen, kan det påverka nubben? Gjorde bikarbonattestet förra graviditeten å det stämde :)
    Sätt gärna in mer bilder om du har, alltid bra att se fler! Just hur bebisen ligger uppåt eller neråt har inte så stor betydelse eftersom man jämför med ryggradens linje, men om den ligger lite lutad åt höger/vänster sida kan det ju påverka hur man ser vinkeln på nubben. Ju mer i rak profil barnet ligger ju korrektare blir vinkeln till nubben, om barnet ligger lite åt sidan så blir vinkeln mindre och då ser det mer ut som en flicknubb, det är det jag tror hänt med min bebis på ultraljudet. Men jag är ju inte helt säker så RUL blir avgörande. 
    Ok, i morgon ska jag köpa bikarbonat och testa då för skojs skull. ;)
  • Victorius
    Nylny skrev 2014-06-15 23:33:57 följande:
    Sätt gärna in mer bilder om du har, alltid bra att se fler! Just hur bebisen ligger uppåt eller neråt har inte så stor betydelse eftersom man jämför med ryggradens linje, men om den ligger lite lutad åt höger/vänster sida kan det ju påverka hur man ser vinkeln på nubben. Ju mer i rak profil barnet ligger ju korrektare blir vinkeln till nubben, om barnet ligger lite åt sidan så blir vinkeln mindre och då ser det mer ut som en flicknubb, det är det jag tror hänt med min bebis på ultraljudet. Men jag är ju inte helt säker så RUL blir avgörande.  Ok, i morgon ska jag köpa bikarbonat och testa då för skojs skull. ;)

Ja gör det :) Kul att se! Jag tänkte prova rödkålstestet bara för skojs skull :) Har inga fler bilder...så typiskt. Ultraljudet veckan innan var lättare att få bild sa bm då bebisen låg bättre till. Men eftersom det var kub som skulle göras och det var lite för tidigt för det så fick jag komma veckan efter. Tänkte inte på att fråga efter bild då. Ja, ja nyfikenheten kommer stillas om ca 4 veckor ;) För mig spelar det igen roll alls vad det blir, har ju 3 pojkar och 3 flickor ;)
  • Nylny
    Victorius skrev 2014-06-16 07:17:13 följande:

Ja gör det :) Kul att se! Jag tänkte prova rödkålstestet bara för skojs skull :) Har inga fler bilder...så typiskt. Ultraljudet veckan innan var lättare att få bild sa bm då bebisen låg bättre till. Men eftersom det var kub som skulle göras och det var lite för tidigt för det så fick jag komma veckan efter. Tänkte inte på att fråga efter bild då. Ja, ja nyfikenheten kommer stillas om ca 4 veckor ;) För mig spelar det igen roll alls vad det blir, har ju 3 pojkar och 3 flickor ;)
    Grattis till en sån stor och blandad familj! Då är ni många som ser fram emot en liten lillebror eller lillasyster snart. Glad 
Svar på tråden Kan någon gissa kön? :)