• cmp78

Florida och Disneyworld

Hej,

Tänkte överraska min stora dotter ( 14 år ) med att vi ska åka till Disneyworld, problemet är att jag vet NOLL :)

Är det bäst att boka allting själv? Vart hittar jag i så fall med boende, flyg m.m?

Vilken period är bäst att åka under? Är ju inte så kul om det är jättemycket folk.
    Hur länge bör man vara där för att hinna med?

Hade blivit otroligt glad om någon kan hjälpa mig, då detta är en jättedröm för Jessica och har sparat lite nu så att vi äntligen skulle kunna åka :)

Hälsningar
    Cathrine

• Svar på tråden Florida och Disneyworld
  • MS

Vi har åkt på oktoberlovet och lagt till en vecka, då är det lågsäsong och nästan inga köer. Vädret är toppen. Vi brukar åka till Orlando en vecka först och avsluta med Ft Lauderdale en vecka (mkt billigare än Miami men lika fint och varmt). I Orlando den här tiden har det varit 21-25 grader och i Ft Lauderdale 30+. Vi har bokat via resebyrå det blev bara lite dyrare än kompisens resa som hon bokade själv men vi behövde inte lägga ngn tid alls på att leta som hon gjorde. Ang Disney World så har de ca 5 olika parker. Magic Kingdom är den traditionella som du nog tänker på, den är toppen men eg för lite mindre barn. Om ni har råd att gå till två olika parker rekommenderar jag att börja med den och sen åka till Universal Islands of adventure som mina grabbar älskade.

• Dixie

Vi har varit i Florida, Orlando, i feb. några gånger och då har det inte varit så mycket folk i parkerna. Billigast blir nog att boka själv, men känner du dig osäker kolla tex Swansons.

• sigge00

Vi var där på sommaren och det var VARMT. Köerna var dock rätt ok jämfört med vad vi hört innan. Under timmen till den attraktion som ska vara mest populär just nu. Även om det det är varmt som funkar det ändå tack vare att allt som är inomhus är luftkonditionerat så man kan svalka sig sig. Vi var endast på Universal Studios samt Universals Islands of Adventure. Gillar man Harry Potter har både de parkerna numera attraktioner med Harry Potter och man kan åka tåget Hogwarts Express mellan de båda parkerna. Förutsätter dock att man har biljett till båda.

Innan vi åkte tittade våra barn på parkerna på nätet och valde vilka som de trodde skulle gilla bäst och fastnade då för Universals parker. Vi var även på Busch Garden utanför Tampa, ca 40 min från Orlando. Helt ok om man gillar häftiga berg o dal banor :).

Svar på tråden Florida och Disneyworld