Kan en fyra månaders äta broccoli?
Ja det undra jag då?
Ja det undra jag då?
lika väl som potatis. men livsmedelsverket rekomenderar att man väntar till 6 månader med fast föda.
Man kan göra smakisar av broccoli, så det borde ju gå bra.
Vi Föräldrars "Mat & Näring" rekommenderar broccoli från 6 månader.
ja dessa rekomendationer,,.. 4 mån, 6 mån, 4 mån igen...åså tar vi 6 månader en sväng till... manblir ju galen av alla olika bud.......
Min mamma sa nej när ja frågade henne,,, men det är ju klart. hon ville ju inte ge min 2 åring ketchup heller så... ha!
Tack för era svar..
Javisst....men som allt annat...ta det lungt....det kan bli fisigt i magen.
Glöm inte att blanda ut med lite fett så brukar det gå bra.
Broccoli (välkokt och mosad till puré) var det enda som min lilla tjej ville äta när vi försökte introducera fast föda och hon mådde bra. Du ska inte salta eller något sådant bara.
Sen kan du blanda ut broccolin med lite bröstmjölk/ ersättning beroende på vad din lilling äter, så kännen han/hon igen smaken, det gjorde vi och det funkade perfekt!
female,du verkar ha en klok mamma!lyssna på henne!!
Isabella är galen i broccoli jag har gett henne det sen hon va 4,5 mån när jag började med smakisar. Hon blir inte fisig i magen av broccoli.
Känner precis som med stora flickan.. tar det lugnt med maten... haritne börjat ännu.. storhandlade igår och köpte hem fryst grönsaksmix och däri fanns det broccoli...
Ska börja med potatis här om några dar.. så än lär det dröja iaf en månad eller så innan broccolin hamnar på skeden...
Rasmus gillar broccoli o han är nu 4½mån st det började ajg med som smakis i går. o potatis broccoli finnsosm burkmat här i finland från 4 mån.