• londonkarin

En fråga om Ikea Kura loftsäng

Funderar på att köpa en sån säng till min 6 åriga dotter. Är det någon som har en sån, skulle du rekommendera den? Tack!

• Svar på tråden En fråga om Ikea Kura loftsäng
  • LillaPinnen

Har ingen själv, men tycker att de ser mysiga ut. :)

• kalleankan

Jaa, rekomenderar! Går att göra om den på många olika sätt, måla, sy gardiner osv.. eftersom att hon är 6 år så kan hon sova uppe och hon får en myshörna under, eller nåt.. Jättenöjd med våran:)

• Jo83

Köpte en idag till min son på 16 månader :) när de är så små så vänder man sängen så det blir en vanlig och när barnen växer så vänder man igen och då blir det som en minivåningssäng. Googlat bilder och det ser så mysigt ut med sängtält eller gardiner så att de får sitt egna krypin

• Pirum

Om man inte vill ha gardiner där nere så kan man sätta en skiva med hål för dörr och fönster så blir det som en lekstuga. 
    Vi använder vår som våningssäng där sexåringen sover uppe och treåringen nere. Funkar jättebra. 

• FlitigaLis

Vill också ha en sån till våra barn. Lånar tråden lite: från vilken ålder tror ni det är okej att låta barnen sova uppe?

• londonkarin

Den verkar inte så jätte hög så jag skulle nog tänka mig fr 3 kanske. Fast man kan ju alltid köpa den tidigare men ha den vänd till en början.

• Trinity78

Min son är tre och har en sån. Den är jättemysig. Enda problemet är att mormor inte kan ta sig upp i den för att läsa godnattsaga när hon hälsar på. 

Reproductively challenged
  • kalleankan
    FlitigaLis skrev 2014-06-14 22:38:31 följande:

Vill också ha en sån till våra barn. Lånar tråden lite: från vilken ålder tror ni det är okej att låta barnen sova uppe?

Beror nog på barn, min har precis fyllt 3 och varje natt kommer han till oss mitt i natten, än vågar vi inte att han sover uppe.. Han går mkt i sömnen också.

Men för en del går det nog bra redan vid 3, annars står det rek. Från 6 år
Svar på tråden En fråga om Ikea Kura loftsäng