• Äldre 14 Jun 22:23
    1324 visningar
    6 svar
    6
    1324

    Hur fungerar clearblue ägglossningstestet?

    Har länge försökt att bli gravid igen. Vi använder clearblue äl test för att öka chansen. Deras test säger att den ska visa de 4 dagar med störst chans att bli gravid. 2 med hög chans precis innan äl och 2 när du har äl. Är nu inne på 4:de dagen med hög chans men den verkar inte slå om till max alltså när man har äl. Utförde testet enligt anvisningarna på förpackningen och det har fungerar tidigare. Har hållit på och testat i snart 8 månader och den har slagit om tidigare och visat äl (när jag har kommit ihåg att testa vid rätt tid) Är det nått som är fel eller kan det vara så att jag faktiskt är gravid redan och det är därför den inte slår om? Bara en fundering kring det hela.
    Nån som vet nått om detta eller var jag kan läsa om det.

  • Svar på tråden Hur fungerar clearblue ägglossningstestet?
  • Äldre 14 Jun 22:39
    #1

    Om den inte går upp på max är det mest sannolika att ett ägg inte släpper den cykeln. Vid graviditet brukar äl-test (om de ger utslag) visa maxutslag hela tiden.

  • Äldre 15 Jun 05:38
    #2

    Ok. Om ett om ett ägg inte släpper får man ingen mens sen då heller? Varför börjar den visa att det snart är dags men sen kommer det inget ägg?

    Testade precis nu på morronen igen och nu visade den max =)
    Vad betyder det? Att jag har äl iaf?

  • Äldre 15 Jun 08:20
    #3

    Det är vanligt att mensen blir lite annorlunda om man inte haft ägglossning. Den kan bli sen, sparsam eller helt utebli. Men kan komma som vanligt också självklart. Man brukar säga att en genomsnittlig kvinna har ägglossning 10 ggr/år, så om den hoppar över någon gång är inget konstigt.

    Fick du utslag idag (senare än du brukar) så var din follikelfas lite längre denna cykel helt enkelt. Follikelfasen kan variera rätt mycket för många kvinnor, medan lutealfasen som kommer efter ägglossning brukar vara lite mer konstant.

    Krasst dock vill jag bara säga att bara för att man får maxutslag på äl-test så är det ingen garanti att ett ägg också släpper, även om det självklart oftast är så.

  • Äldre 15 Jun 08:26
    #4

    Ok...visste inte att det kunde variera så mycket. Ok..får hoppas att jag har äl så att jag kan bli gravid nån gång =)

  • Äldre 9 Aug 23:09
    #5

    Hur gick det ts? Blev du gravid? Jag har också en konstig månad med äl enl testerna denna månad. Sju dagar hög och hittills inte max. Hoppas på max imorgon dock. :)

  • Äldre 18 Aug 19:53
    #6

    Tyvärr inte gravid ännu. Har haft fler konstiga månader. Inte bara med äl test utan även med att mensen var 1 vecka sen utan plus på stickan, ( den är aldrig sen annars) bara 3 dagar men mot normala 6 och ovanligt ont vid mens. Börjar misströsta lite. Men men..bara att fortsätta försöka. Hoppas det går bättre för dig =)

Svar på tråden Hur fungerar clearblue ägglossningstestet?