• TheJoplin

Graviditetssymtom efter äl eller urinvägsinfektion?

Jag är snart 6 dagar efter äl och har haft molvärk i vad som känns äggstockarna/livmodern de senaste fyra dagarna. Har aldrig känt så här mellan äl och mens tidigare, känns verkligen som växvärk. Samtidigt har jag blivit mer kissnödig men det varken svider eller känns som det har gjort tidigare då jag haft urinvägsinfektion. Är det någon mer än jag som känt så här och visar sig vara i tidig graviditet? Har en berg- och dalbana här mellan att vara övertygad om graviditet till att oroa mig för att det är urinvägsinfektion...

• Svar på tråden Graviditetssymtom efter äl eller urinvägsinfektion?
  • sweetcandy

När jag vart gravid med min son så hade jag dom symptom :) molande värk och kissnödig!

Har samma nu(sonen är idag 9,5mån, så hoppas på syskon tätt) :))

• TheJoplin
    sweetcandy skrev 2014-06-17 22:23:17 följande:

När jag vart gravid med min son så hade jag dom symptom :) molande värk och kissnödig!

Har samma nu(sonen är idag 9,5mån, så hoppas på syskon tätt) :))

Åh vad kul, håller tummarna för dig. :)

Min molvärk har minskat lite nu men den är kvar. :) Väntar mens om fem dagar men vågar inte hoppas för mycket.
  • sweetcandy
    TheJoplin skrev 2014-06-18 19:58:09 följande:
    Åh vad kul, håller tummarna för dig. :)

Min molvärk har minskat lite nu men den är kvar. :) Väntar mens om fem dagar men vågar inte hoppas för mycket.

Jag ska hålla tummarna för dig med :)

♥ James 130905 ♥
  • TheJoplin

Testade negativt på bim men i morse fick jag ett svagt streck på stickan (bim +4) ????

• sweetcandy
    TheJoplin skrev 2014-06-27 09:29:58 följande:

Testade negativt på bim men i morse fick jag ett svagt streck på stickan (bim +4) ????

Åh vad spännande :)

Har du testat något mer?

Men hur som är ju ett streck alltid ett streck, så GRATTIS :D
  • TheJoplin

Jag tog ett nytt test två dagar senare och det blev ett klart och tydligt plus. :) Är i v 6 om allt stämmer. Hur har det gått för dig?

• sweetcandy
    TheJoplin skrev 2014-07-03 16:21:58 följande:

Jag tog ett nytt test två dagar senare och det blev ett klart och tydligt plus. :) Är i v 6 om allt stämmer. Hur har det gått för dig?

Åh Gud va roligt! Grattis :D

Här går det sådär! Har BIM på söndag, men hade en liten liten blödning i tisdags och idag trodde jag mensen kom, men har bara blödigt super super lite, och jag brukar få ordentliga blödningar med kramper! Så kommer det inte mer under natten tänkte jag testa i morgon!
  • TheJoplin

Tack! Glad Hur har det gått? Har mensen kommit igång eller har du fått ett plus?

Jag har haft små mörkbruna droppar (blödningar) och fick i dag lite
    ljusare blödning/flytning. Man blir så klart orolig för missfall men det
    finns ju inte så mycket att göra i så fall. Jag har i alla fall inte ont och
    det kommer inte mycket. Har inte tid för ultraljud förrän 19 augusti...

• sweetcandy

Här kom mensen! Så får hoppas på nästa omgång istället! Tror mensen tog slut idag:) så ska sexa upp mannen minst varannan dag nu haha

Usch då! Förstår att du blir orolig. Jag håller tummarna för att allt är som det ska <3

Är väl inte helt ovanligt att endel blöder lite spec i början. Men klart man oroar sig ändå!

Kram på dig

• TheJoplin

Åh, synd på mensen. Men det är bara att fortsätta försöka och se till att försöken blir riktigt trevliga. :)

För mig försvann alla gravissymptom i helgen och blödningarna har fortsatt. Var inne på KK i förrgår och fick göra ett vul. Läkaren kunde bara se en hinnsäck och enligt måtten skulle jag vara i v 5+4 men enligt datum för äl så borde jag i förrgår ha varit i v 6+2. Hon menade dock på att det var för tidigt för att säga om det var ett missfall eller om allt är bra. Jag ska in igen om 1 1/2 vecka. Känner mig ganska övertygad om att det är ett missfall på gång tyvärr. Har fortsatt blöda både ljusrosa och mörkbrunt (ursäkta detaljerna) om än inte i stora mängder. Har inte ont men det känns som att jag bara går och väntar på att det ska komma igång. :(

Svar på tråden Graviditetssymtom efter äl eller urinvägsinfektion?