• Anonym (Otrogen)

Är det okej att vara otrogen när partnern inte vill ha sex?

När partnern inte vill ha sex, mer än kanske en gång om året, är det okej att vara otrogen då? Kan man se det som att partnern säger "ok" om man sagt att man vill ha sex oftare, typ 3-4ggr per vecka?

• Svar på tråden Är det okej att vara otrogen när partnern inte vill ha sex?
  • albastro

Enligt mig finns det ingen anledning att vara otrogen i ett förhållande.
    Men det finns alternativ om sexlivet inte funkar.

Lämna
    Försök att få partnern intresserad av mer sex
    Eller fråga rakt ut om han/hon kan acceptera om du har en sexpartner vid sidan om

• Sanna Gosing
    Anonym (Otrogen) skrev 2014-06-15 03:18:52 följande:
    När partnern inte vill ha sex, mer än kanske en gång om året, är det okej att vara otrogen då? Kan man se det som att partnern säger "ok" om man sagt att man vill ha sex oftare, typ 3-4ggr per vecka?
    Ja!
  • carlf

Är det inte fel att ligga med någon annan utan ens partner vet om det?.
     Det är en annan sak om parnern tycker det är okej att tjejen kommer hem utmattat, nyknullad, fittan nersprutad av sperma, håret på alla håll. Ja eller en kille som kommer hem o har knullat. 
     tror ingen i något förhållande skulle tycka det var okej, men tror många skulle gå med på det för att förhållandet skulle funka?????

• Anonym (Trogen)

Nej och åter nej! Det är inte okey att vara otrogen.

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Passar det inte så har man valet att gå vidare, det blir aldrig okej i mina ögon...
    Måste man fråga på internet, har moralen sjunkit så långt idag så man inte vet rätt eller fel själv?
  • Simon 681

Nej. Du får konfrontera partnern med detta och bryta upp förhållandet om det så behövs innan du ligger med ågon annan.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Anonym (CG)

Det är inte okej enligt min mening
  • Busungarna

Nej, aldrig! Annledningen till att h*n inte vill ha sex kan vara många, men det vanligaste tror jag är att h*n slutat tända på sin partner. Men oavsett vart problemet ligger så är det inte okej att vara otrogen, utan man försöker lösa problemet, gör slut eller kommer överens om att det är okej med en älskare. Varför frågar du TS? Vill inte din partner ha sex? Och nu försöker du sitta här och fånga så många "ja" som möjligt för att du sen ska kunna vara otrogen med så litet dåligt samvete som möjligt?

Svar på tråden Är det okej att vara otrogen när partnern inte vill ha sex?