Gravid barbie- vad anser ni om dessa (bilder)?
Vad anser ni om dessa bilder? Barbie har ju alltid varit en populär docka- så hur tror ni den här typ av barbie påverkar era döttrar? Mer popolärt med fler tonårsgraviditeter?
Vad anser ni om dessa bilder? Barbie har ju alltid varit en populär docka- så hur tror ni den här typ av barbie påverkar era döttrar? Mer popolärt med fler tonårsgraviditeter?
Är ju inte direkt nytt. Fanns ju när jag var liten för 25 år sen.
Haha nä jag tror inte att tonåringar kommer skaffa ungar för att de lekte med en gravid docka när de var yngre.
När jag va liten så hade jag en barbie som man kunde ta av magen på o plocka ut en bebis:D
Äh jag hade också en sån som liten. Inte fick det mig att skaffa barn som 13åring i alla fall. Sen tycker jag inte detta är det värsta med Barbie. Hon är ju extremt smal och det är tydligen vad man vill att småtjejer ska få inpräntat redan som väldigt unga att så är det man ska se ut.
Jag hade en som som barn, tom en med tvillingar.
Älskade mina barbies :)
Jag förstod också att barn skaffar man när man är stor ( vuxen).
En docka påverkade iaf inte mig eller någon jag känner för 26 år sedan.
Ja men nu har iallafall inte MINA barn tillgång till såna bilder på tv och dator som en docka som finns i ALLA leksaksaffärer. Och jag snackar inte om "folk" jag snackar om BARN. Vad folk anser om kroppar kan jag inte göra något åt men jag kan i alla fall skydda mina egna barn från kroppsfixering redan som små.
Jag hade ingen sån Barbie men nog sjutton gjorde jag mina dockor på smällen ändå ^^.
Tryckte upp en studsboll i lagom storlek under deras tröjor så de såg gravida ut.
När jag va liten så hade jag en barbie som man kunde ta av magen på o plocka ut en bebis:D
Går trosorna att ta av? Har aldrig sett en barbie ha trosor tidigare.
Min syster hade en sådan när vi var små. Tyvärr tappade någon av oss lilla bebisen mellan plankorna i trädäcket på altanen. Kommer inte ihåg om man skulle vända på magen som en lucka eller hur det nu var.
Undrar mest över hur hon lyckats bli gravid med så extremt lågt bmi. Ägglossning lär hon ju inte ha i alla fall..,
intressanta kommentarer vad ni gör med dockorna :P
när ja var liten fanns det barbie som var gravid man kunde öppna magen o där i låg de en bebis inget nytt ju.
Den här nya är ju smalare än var graviddockorna var förut, iaf den jag hade ..