Sms är jättebra sätt att skicka korta notiser, eller meddela om att man inte har tid just då, men då får man fan ta sitt ansvar och ringa tillbaka senare. Folk har inte vett längre på att värdesätta sånt som verkligen betyder något längre. Jag kräver respekt av mina medmänniskor, om de inte svarar tänker jag först att de kanske har annat för sig, men när de aldrig svarar utan bara skickar sms som de sen heller inte svarar på, så respektlöst alltså!. Jag tycker om att prata men ringer verkligen inte ner folk, helst vill jag ses irl men det verkar viktigast för folk idag att bombadera facebook med bilder ur sin vardag. Det är så ohyffsat så det finns inte ord för det. Jag har inga vänner kvar längre eftersom jag tröttnar till slut. Det känns som att allt ska vara på deras villkor. De ser att man ringer men skiter helt i att svara istället för att vara rakryggade och säga som det är, vad nu det skulle vara men som ex att de faktiskt inte har tid, lust, ork eller ens vill vara vänner. Men säg då för fan det direkt istället så man slipper slösa sin energi på att sitta och vänta och undra varför ingen svarar. Jag vill ha människor man kan lita på i mitt liv, det kräver ärlighet och respekt från alla parter, att skita i att svara och sen ljuga ihop nåt när man faktiskt inte hade lust att svara håller inte för en god vänskap. De är inga riktiga vänner! Jag tycker dock det var ett utmärkt sätt att komma bort från internet och det trådlösa, för när man lessnat helt finns bara ett ställe att gå - UT! Så kan de sitta kvar därinne med sina mobiler och datorer och gräva sina egna gravar då fler och fler relationer kommer brytas pga det här.
Vi ses därute.....i framtiden den fria!