Anonym (Kundtjänst) skrev 2014-06-15 13:25:22 följande:
Det sker rätt ofta när man har lite längre köer. Man sitter och tänker för sig själv att om alla som ringer in inte tar och klagar över detta i flera minuter så hade köerna varit säkert en del kortare. Så var fallet på den förra kundtjänsten men som tur är så slipper man det oftast nu utom när det sker lite mer omfattande saker. =)
Så ni som ringer in och sitter i kö ett tag och sedan kommer fram, ta upp vad ärendet gäller istället för att gnälla på annat så att vi hinner komma till de som väntar efter er i tid! ^^
Sitter också i kundtjänst/Teknisk support, oftast med snabba frågor men vissa tider är det kö och så förundras man över vissa kunder...
De har en fråga om en specifik bokning, vi frågar efter bokningsnummer -De har de inte, vi frågat vad de bokat -Det vet de inte, vi frågar under vilket namn -Inte en aning.. Vi ber dem återkomma -De förstår inte varför.
Jobbade tidigare på ett bokningsbolag för evenemangsbiljetter. Gästerna säger:
- "Jag vill gärna boka till "Annas Show".
- "Absolut, när vill ni gå?"
- "Ja, det vet vi inte riktigt."
- "Hur många är ni?"
- "Ja, det vet vi inte riktigt, det beror på när vi besöker er"
-"När ville ni komma då?"
-"Ja, det har vi inte bestämt ännu."
-"Ja, då tycker jag att ni återkommer när ni vet när ni vill besöka oss och vet hur många personer ni är"
-"Ja, det låter bra, ni kan förresten inte göra en bokning nu så återkommer jag med datum och antal?"
-"Nej, tyvärr. Det är antal och datum jag behöver för att kunna göra en bokning."
-"Vad komplicerat du gör det för mig"
Jag tänker: Jag? Gör jag det komplicerat?
Jag säger: Ja, tyvärr är det så. Ber om ursäkt för det men du är hjärtligt välkommen åter.