• Anonym (Missnöjd)

Hur länge finns BUP papper kvar och vilka har tillgång till dem?

Som överskriften.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-15 13:44
    Har jag förresten rätt att begära ut papprena och kräva att de raderas?

• Svar på tråden Hur länge finns BUP papper kvar och vilka har tillgång till dem?
  • Anonym (Missnöjd)

Ingen som vet?

• Fanny b

Om du menar dina journaler på BUP har du rätt att få kopior på dem. Däremot kan du inte kräva att de ska raderas. Vad  du däremot kan göra är att få göra egna rättningar i dem,  t ex om du inte håller med i något som står i dem så kan du begära att det ska stå som ett tillägg att du inte håller med om det.

• Anonym (Missnöjd)
    Fanny b skrev 2014-06-15 14:26:35 följande:
    Om du menar dina journaler på BUP har du rätt att få kopior på dem. Däremot kan du inte kräva att de ska raderas. Vad  du däremot kan göra är att få göra egna rättningar i dem,  t ex om du inte håller med i något som står i dem så kan du begära att det ska stå som ett tillägg att du inte håller med om det.
    Varför har jag inte rätt att radera dem?
  • Anonym (Missnöjd)
    Fanny b skrev 2014-06-15 14:26:35 följande:
    Det är ju fullständigt föryckt! Varför har jag inte rätt att radera dem? Är det äns lagligt att göra så?
  • Anonym (...)

japp du kan få de raderade. Då får du ansöka om journal förstöring

Svar på tråden Hur länge finns BUP papper kvar och vilka har tillgång till dem?