• Lydde

Tänker bara på honom - vad göra?

Hej! För två veckor sen träffade jag en kille på en resa. Det fanns "kemi" mellan oss direkt, och så en kväll ledde det ena till det andra... Vi tillbringade två fantastiska nätter ihop innan det var dags för oss att åka hem igen (till olika städer). På hans initiativ bytte vi nummer. Men han kommenterade även att han inte var redo för "något seriöst" just nu, då han nyligen lämnat ett långt förhållande. Väl hemma förvånades jag över mig själv och mina känslor. Fattar inte riktigt hur jag kunde börja känna så himla mkt på så kort tid. Men jag tänkte (och tänker) på honom HELA TIDEN! Han fick mig verkligen att falla totalt. Det är inte ofta jag gör det, men när jag väl faller - ja, då faller jag huvudstupa. Jag blir typ helt besatt av personen ifråga (osunt, jag vet. Men förälskelser är svåra att kontrollera). Hursomhelst. De första dagarna gick jag och väntade konstant på att han skulle höra av sig. Det gjorde han inte. Efter ytterligare några dagar hördes vi kort (på mitt initiativ). Kunde inte låta bli. Skickade en fin bild från resan. Vi bytte lite bilder och sms:ade under kvällen. Bara ytligt typ, "hur har helgen varit?" Gick ganska trögt, och han kändes artig men kanske inte överentusiastisk direkt. Sedan dess har vi inte hörts av mer. Jag vill verkligen träffa honom igen, men jag vet inte hur jag ska lyckas hålla kontakt med honom. Vi hade verkligen underbara dagar ihop och det var han som bad om mitt nr. Men när kommer han självmant att höra av sig? Kommer han att göra det? Just det här, att gå runt och hoppas och inte veta är ju det värsta. Hatar att bli så "beroende" av någon annan. Hatar att, fördmodligen, vara den som känner mest. Eftersom det senaste var på mitt initiativ, så jag känner inte riktigt att jag kan höra av mig igen. Eller hur? Det är "hans tur"... Det sista jag vill är att bli efterhängsen, och jag vet att man alltid ångrar sig om man hör av sig "en gång för mycket". Dessutom har jag väldigt dåliga relationer med mig i bagaget från tidigare, har blivit sviken fullt och är väldigt rädd för att bli sårad fler gånger ön jag redan har blivit. Men jag kan liksom inte sluta tänka på denna man!!!!! Aaaah. Vad ska jag göra? Vill inte att han ska glömma bort mig...

• Svar på tråden Tänker bara på honom - vad göra?
  • Palestrina

Eftersom ni bytte nummer på hans initiativ var väl känslan ömsesidig i stunden, jag menar att han ville ha möjlighet att komma i kontakt med dig igen. Men han var ju också tydlig med att han inte var redo för dvs inte intresserad av ett förhållande. Antagligen känner han inte samma entusiasm som du gör, men det betyder ju inte att han inte skulle kunna göra det med tiden.

Du får väl ringa istället för att skicka sms, och berätta hur du känner? Kanske inte vara fullständigt ärlig, med att du har en osund besatthet eller så, men förklara att du gärna skulle vilja träffa honom igen och höra om han känner samma sak. Så har han en chans att svara ärligt och inte bara artigt.

Kanske har han fru eller flickvän redan?

• Mamori

En idé för att inte verka för "på" kan ju vara att säga att du har ett ärende i hans stad som inte har något att göra med honom, och att om han vill kan ni ses för en fika eller ta en öl den dagen? Då verkar det som ngt du gör i förbifarten bara och om ni ses så kan du nog känna av hur mycket intresse som finns från hans sida. Kanhända han är dålig på att smsa bara?

• Anonym (Jos)

Han vill inte ha ett förhållande du är eller va en romans lägg ner och gå vidare ned livet ...

• Anonym (Lydde)

Jag är fullt på det klara med att han inte är ute efter ett förhållande - det är inte jag heller! Men hade gärna fortsatt vår romans på ett eller annat sätt, åtminstone ett tag till. Kändes inte som om vi skiljdes åt för sista gången just där och då.... Tack för era svar, men jag tror inte att jag kommer att våga höra av mig till honom igen. Vill inte riskera att förstöra det som än så länge bara har varit fint. Annars var det där med hans stad smart, förstås. Nu är bara frågan istället: hur gör man för att sluta hoppas på en fortsättning/att han ska höra av sig?

Svar på tråden Tänker bara på honom - vad göra?