• babyba

Ingen mens efter medicinsk abort men pms,liknande erfarenheter?

Hej,jag gjorde en abort för lite mer än 4 veckor sedan(blödde bara en vecka som en riklig vanlig mens)...för 12 dagar sedan tyckte jag mig känna min ägglossning (svullnade upp som bara den i kroppen + gaser i magen) fick även synliga blodådror på brösten efter detta...livmodertappen är hög och rätt hård lite bakåtlutad och jag har lite pms(extremt trött+stickningar i brösten+vätskeansamling).
    Tog temperaturen i örat nyss o den visade 36.2 !?

Alltså har jag inte haft någon ägglossning och kommer kanske inte få mens men varför har jag då pms ?
    Två veckor efter aborten var symtomen borta så det är inte så att jag kännt såhär hela tiden utan det kom i princip över en dag och har stannat sen dess.
     Jag har inte haft sex efter aborten och jag såg något som en vindruva komma ut under aborten så jag kan inte vara gravid men vad är det som händer ?

• Svar på tråden Ingen mens efter medicinsk abort men pms,liknande erfarenheter?
  • Anonym (oolo)

Det kan ta upp till 9 veckor innan hcg är borta ur kroppen. Hela cykel hamnar ju på noll efter en graviditet. Det kan ta månader att komma i fas igen.

• babyba

Jag var ju bara i vecka 6-7,det ska inte ta 9 veckor då det tar 3 veckor enligt sjukhuset,mina gravsymtom höll ju sig borta i 2 veckor efter aborten och dom orsakas ju av hcg så hur tusan förklaras då det ? :/

Svar på tråden Ingen mens efter medicinsk abort men pms,liknande erfarenheter?