• Anonym (?)

Hjälp.. Uppvaktning undanbedes.

Jag fyller år om en vecka. Samma dag för ett par år sedan hände också ett tragiskt dödsfall i familjen vilket gör att jag absolut inte vill få gratulationer. Mår riktigt dåligt över detta redan nu. Förra året blev jag riktigt deppad (läs; la in mig själv) trots att jag hade sjukskrivit mig från jobb mm blev det för jobbigt.

Hur ber jag folk vänligt men bestämt att ge fan i att gratulera? Har stängt av på Facebook så folk inte kan skriva på min tidslinje, inte ser min födelsedag mm men det kommer troligtvis ändå komma från arbetskamrater (både på jobbet och fb) samt från vänner som inte kände mig när dödsfallet skedde.

Om jag bara skriver att det undanbeds kommer många troligtvis inte respektera det. Framförallt inte arbetskamrater då många gör det till en kul grej att överasska lite extra när andra på vårt jobb säger så. Samtidigt vill jag egentligen inte behöva förklara eftersom det bara leder till meddelanden och sånt från folk som beklagar. Så hur säger jag det på ett bra och tydligt sätt? (har de flesta arbetskamrater på fb så går det skriva något vettigt vore det kanske bäst?)

• Svar på tråden Hjälp.. Uppvaktning undanbedes.
  • Lindsey Egot the only one

Men skriv som det är. Jag vill absolut INTE att ni skriver något ang min födelsedag eftersom jag även sörjer på denna dag ock känner mig ambivalent till att bli uppvaktad när jag mår så dåligt över det som hände. Tex

• Anonym (Wildrat)

Vara ärlig? "Pga tragiskt dödsfall för två års sen på min födelsedag vill jag inte ha några gratulationer, de får mig må dåligt och minnas det hemska." Eller nåt...

• Eleonor01

Folk är inte tankeläsare. Dessutom brukar de Flesta gratta för att göra någon glad. Det är inga elaka människor som grattar. De förstår dig om du säger/skriver som det är!

Svar på tråden Hjälp.. Uppvaktning undanbedes.