• Pyspunkan

Åka billigt till London?

Planerar en weekend i London i höst. Vill helst åka enkelt och ha allt bokat innan (dvs inte leta hotell på plats), men samtidigt komma undan billigt.

Någon här som kan tipsa om billigt flygbolag och prisvärt hotell relativt centralt? Vill inte bo på riktigt skabbigt hak, men åt det billigare hållet så att man kan shoppa för pengarna istället Är det billigast att boka långt i förväg?

Ge mig gärna era bästa tips för att komma billigt till London!

• Svar på tråden Åka billigt till London?
  • Be11a

Hotell har jag dålig koll på.

Flyg skulle jag boka långt i förväg.
    Mellan Stockholm och London flyger British Airways, Norwegian, SAS och Ryan Air. Jag har listat dem i den ordning jag gillar de med BA som bästa bolag.
    Du kan få en biljett billigt med alla bolag om du är ute i god tid (typ nu) och kan tänka dig att vara lite flexibel på veckodag och tid på dagen. Tisdagar och onsdagar är ofta billigt.

Jag skulle logga in på dessa bolags sidor och söka på de datum du är intresserad av. BA kommer förmodligen vara dyrast men jag skulle absolut kolla SAS och Norwegian för de kan ha bra priser snarare än att utsätta mig för Ryan Air.

• Pyspunkan
    Be11a skrev 2014-06-17 22:16:20 följande:

Hotell har jag dålig koll på.

Flyg skulle jag boka långt i förväg.
    Mellan Stockholm och London flyger British Airways, Norwegian, SAS och Ryan Air. Jag har listat dem i den ordning jag gillar de med BA som bästa bolag.
    Du kan få en biljett billigt med alla bolag om du är ute i god tid (typ nu) och kan tänka dig att vara lite flexibel på veckodag och tid på dagen. Tisdagar och onsdagar är ofta billigt.

Jag skulle logga in på dessa bolags sidor och söka på de datum du är intresserad av. BA kommer förmodligen vara dyrast men jag skulle absolut kolla SAS och Norwegian för de kan ha bra priser snarare än att utsätta mig för Ryan Air.

Tackar! Man ska akta sig för Ryan Air med andra ord ?
  • Dixie
    Pyspunkan skrev 2014-06-19 14:46:45 följande:
    Tackar! Man ska akta sig för Ryan Air med andra ord ?

Nja, jag har åkt med Ryan och det funkade bra - men räknar man till alla tilläggsavgifter på Ryan är det inte alltid så billigt!
  • Be11a
    Dixie skrev 2014-06-19 20:54:59 följande:

Nja, jag har åkt med Ryan och det funkade bra - men räknar man till alla tilläggsavgifter på Ryan är det inte alltid så billigt!
    Håller med Ryan är ingen katastrof. Men deras flygplateser (Skavsta och Västerås) ligger mycket sämre till för mig, konstiga tider och med alla extra avgifter, superpetigt med babagevikt etc... nej det är inte värt det för mig.

BA är bäst med handbagage (jag undviker så långt som möjligt att checka in väskan). Obegränsad vikt på handbagaget bara dimensionerna som måste vara rimliga plus att man får ha en extra liten handväska, LT väska eller dyligt.

Norwegian är bra tycker jag. Smidigt och effektivt så har de WiFi ombord :)

SAS brukar ha riktigt bra billiga deals.

I allafall på BAs sida och jag tror på SAS så brukar man kunna lägga till hotell i bokningen.
Svar på tråden Åka billigt till London?