• SkatanPåTaket

Ni som har jobbat på BÅDE hemtjänst och äldreboende...

En liten fråga; 

du som har jobbat inom hemtjänst och äldreboende, vilket av dem trivdes du bäst med? Jag tänker framför allt på er vårdbiträden/undersköterskor, men även sjuksyrror.
    Gäller även om du tidigare jobbat inom t.ex. hemtjänsten och sedan bytt till äldreboende där du fortfarande jobbar kvar idag.

Jag skulle även bli jätteglad om det kunde bli en diskussion om varför ni tycker som ni gör.

Mvh
    Nyfiken

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har jobbat på BÅDE hemtjänst och äldreboende...
  • Pascal

Hemtjänst utan tvekan! Vill aldrig mer jobba på boende! Mest för att det är lite friare jobb, dom är ofta lite piggare och kryare när dom bor hemma och för att det inte är lika tungt :)

• Lovejoy

Jag trivs bäst i hemtjänsten, är mycket friare. Man är dessutom hos en i taget, stressar inte fram och tillbaks mellan vårdtagarna utan man gör färdigt och sedan går man till nästa vårdtagare. 

• studentbruttan29

Äldreboende, demensavdelningen. 

• hysteria

Gillar att jobba i hemtjänsten, så skönt att få nån minut mellan vårdtagarna när man kör/ cyklar emellan. Och så får man komma utvi friska luften.

• Litet My

Hemtjänsten, friare arbete och man lär sig mer och det är en större utmaning att ha fler vårdtagare att välja bland och ofta nya än att harva med 7 st år ut och år in.

• Sisisisi

Äldreboende! Så galet stressigt i hemtjänsten.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• The past is now

Äldreboende helt klart. Hemtjänsten är bara ett enda stressmoment. Har aldrig mått så pyton som när jag provade på hemtjänsten. Aldrig mer, dessutom så sjukt dåligt betalt!

Svar på tråden Ni som har jobbat på BÅDE hemtjänst och äldreboende...