Omföderskor: När kände ni sparkarna?
När kände ni sparkarna med ert andra barn?
Med mitt första kände jag i v 17, jag är nu i v 16 (15+1) och går bara å väntar.Vill ju veta att allt är bra med vår lilla mini =)
När kände ni sparkarna med ert andra barn?
Med mitt första kände jag i v 17, jag är nu i v 16 (15+1) och går bara å väntar.Vill ju veta att allt är bra med vår lilla mini =)
Ingen??
Kände första barnet i v.18. Moderkakan i bakvägg.
Kände andra barnet i v,17. Moderkakan i framvägg.
Kände tredje barnet i v.19. Moderkakan i framvägg.
Ok, så det är inget som säger att man måste känna tidigare med andra barnet än med första.Då kan jag lugnt vänta ett tag till :)
Samma som med första, vecka 19. Jag har moderkakan i framvägg. Har aldrig känt det svaga fladdret utan jag känner först när det är mera sparkar. Fast det känns mer som en sprattlande fisk än sparkar.
Jag kände tre st ordentliga pickningar med första.
Kändes som en liten fågel =)
Hur vet man om man har moderkakan i framvägg eller inte...?
Ok, så det är inget som säger att man måste känna tidigare med andra barnet än med första.Då kan jag lugnt vänta ett tag till :)
Ja man gör ju det!!!!Dels för att det är mysigt men också för att det är ett tecken på att allt är som det ska
Moderkakans läge får du veta på rul.
Jag kände v 16 med första (moderkaka fram)
Fladder v12 med andra och sparkar v 14 (moderkakan fram)
Fladder v 12 med tredje, sparkar runt v 14 och utanpå v 16 (18 med de två andra) och hade då moderkakan bak.
Jag tror att man är olika känslig men också att tex formen på livmodern är avgörande. För att man ska känna så är ju en förutsättning att barnet kommer åt dig och liksom inte bara sprattlar i vattnet. På tidiga UL tex kub har jag sett att min livmoder varit formad som en böna och bebisen ofta legat i ett hörn lite ihopklämd. Det betyder att när den rör sig så rör den det som omgärdar den, dvs mig. Iaf en teori.
Så du kan tex vara inte lika känslig, ha en mer rund livmoder med en bebis som hellre sparkar ut i vattnet eller som har lagt sig bekvämt med ryggen utåt och fötterna bak mot ryggen
Fick barn för 10 år sedan
Denna graviditet ha varit så märkligt tidig. V. 13 kände jag första kicken.. V.17 har jag video där man kan se sparkarna med ögat och hur han rörde sig.
V.22 sparkar han så hårt att skinnet reser sig 1cm också på film :)
Men på ultraljudet som dom att det kmr bli en stor bebis så det kanske har med det att göra? Någon annan som haft så tydliga så man kan se alla rörelser och kickar bara med ögat i v17?