• Anonym (Stjärnöga)

Hur lång tid tog det för er med cytotec?

Idag har jag fått cytotec eftersom de konstaterat Ma i v 9 skulle varit i 11. Nu har jag tagit tabletterna och bara väntar, hur lång tid kan det ta?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er med cytotec?
  • Mamori

Jag har råkat ut för samma, hände i v 6 och upptäcktes i v 12. Jag behövde två omgångar cytotec för att ngt skulle hända men efter det gick det inom en timme. Fick första omgngen tabletter på morgonen, fick den andra omgången vid 14-tiden då inget hänt.

• annaba

Fick också Cytotec för ett MA. För mig verkade de snabbt.

Mifegyne knappt 36 timmar innan för att mjuka upp livmoderhalsen och sen Cytotec vid 8-tiden på morgonen och jag minns rätt. Vid 10-tiden hade jag en kraftig blödning och vid 11 hade det mesta kommit ut i två större omgångar. 

• Matilda03

Jag tog tabletterna vid 8 på morgonen, smärtan o blödnigarna kom under eftermiddagen

• Anonym (Stjärnöga)

Tog dem 11 på förmiddagen och fortfarande inget som kommit ut. Har lite värkar dock... Får se under natten.

• Anonym (humlan och)

Funkade inte alls på mig. Vid ma kan det gå trögt tyvärr.

• Anonym (Stjärnöga)

Vad fick du göra då? Skrapas?? Hur gick det?

• Anonym (humlan och)

Jag fick prova en till cytotec omgång veckan efter för att jag helst inte ville skrapas. Veckan efter det kontroll som visade att rester fanns så skrapning veckan efter det. Och skrapning är det bästa. Underbar personal och så vet man att allt är ute. Men om cytotec hade funkat så är det bra för kroppen förstår jag det som. Men just långt gångna ma så fattar kroppen inte galoppen ofta. Lycka till ts!

• Anonym (Stjärnöga)

Är inne på min andra omgång nu och inget har hänt så det lutar åt skrapning ... Vill bara ha ut det så fort som möjligt nu, detta var otroligt segt! Tack humlan för svar !

• Anonym (Stjärnöga)

Ville bara uppdatera att det tillslut fungerade med cytotec tidigt på morgonen och det gick hur bra som helst. Inga störtblödningar utan allt kom tror jag i flera omgångar och nu småblöder jag bara lite. Känner mej så lättad att det är över, har läst så mycket skräckhistorier! Nu väntar jag bara på återbesöket så blir det nya tag på semestern

• annaba

Skönt att det funkade tillslut.

För mig kom det också i några omgångar, en med hinnsäcken och en med moderkakan, och sen bara mindre blödningar efter det att de stora delarna släppt. Däremot satt blödningen i ganska länge, tror det dröjde närmare två veckor innan det började vara någorlunda rent på binda/trosskydd (sista dagarna vara bara bruna småskvättar).

Jag hade också en enbart positiv upplevelse med Cytotec. Ordentlig smärtlindring så jag kände egentligen bara lättare kramper, och ingen som helst störtblödning utan bara just det där att det kom i omgångar och sen blödde minimalt.

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er med cytotec?