• Erfdgt

Handla på Etsy, måste man använda paypal?

Är det någon här som handlat på Etsy nyligen? Måste man använda sig av ett paypal konto för att kunna handla där? Jag får bara fram alternativen att antingen betala via ett paypal konto eller att skapa ett paypal konto. Inget utav dom alternativen funkar för mig, vet inte varför, har ifrågasatt det. Kan man inte betala direkt med kort?

• Svar på tråden Handla på Etsy, måste man använda paypal?
  • Fia 28

När jag läste i hjälpen så står det att säljaren får välja vilka betalningssätt som accepteras. Så den du vill köpa av accepterar tydligen endast paypal.

• Ölburk
    Fia 28 skrev 2014-06-16 13:18:36 följande:
    När jag läste i hjälpen så står det att säljaren får välja vilka betalningssätt som accepteras. Så den du vill köpa av accepterar tydligen endast paypal.

Förnuftigt, det skyddar både säljare å köpare..
  • Erfdgt

Fast om jag väljer ett annat land än Sverige, tex USA, så funkar det att betala till samma säljare utan paypal. Men det går ju inte, för då kan jag ju inte fylla i allt korrekt.

• Fia 28
    Erfdgt skrev 2014-06-16 17:55:26 följande:
    Fast om jag väljer ett annat land än Sverige, tex USA, så funkar det att betala till samma säljare utan paypal. Men det går ju inte, för då kan jag ju inte fylla i allt korrekt.
    Troligtvis för att säljaren inte litar på kreditkort från utlandet. Registrera dej på paypal så är problemet löst!
  • Erfdgt
    Fia 28 skrev 2014-06-18 11:22:16 följande:
    Troligtvis för att säljaren inte litar på kreditkort från utlandet. Registrera dej på paypal så är problemet löst!
    Jag är registrerad på paypal, men kan inte använda det för att dom påstår att mitt kort är anmält försvunnet. Vilket det aldrig varit och både jag och banken har påpekat det vid ett flertal tillfällen. Paypal har enbart krånglat för mig sedan första stund. 
Svar på tråden Handla på Etsy, måste man använda paypal?