• Anonym (Tjej 13)

Olyckligt kär.... Värt att leva?

Jag är en tjej på 13 år jag är kär i en kille som jag varit ihop med innan. Han vill ha mig som sin bästa vän. Det funkar inte för mig. Jag gråter varje kväll för jag vet att han inte vill ha mig. Så nu har jag tagit bort allting i mitt liv som har med han att göra. Men det är sjukt jobbigt. Är det värt att fortsätta leva så här? Jag orkar snart inte mer. Hjälp vad ska jag göra för att komma över honom ? ( har varit kär i honom i 3-4år)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-16 12:00
    Och känner mig sjukt dum som bara dissar han när han skrev för ett tag sedan " du kommer alltid vara min bästa vän💕"

• Svar på tråden Olyckligt kär.... Värt att leva?
  • U never saw me

Så stark du är trots att du är så ung! Det är jättebra att du tagit bort allt som påminner om honom, och undvik all kontakt med honom även om han skriver till dig. Annars blir det svårt att gå vidare. Ibland måste man tänka på sig själv, och detta är ett sånt tillfälle. Du är bara 13 år, du kommer bli kär många fler gånger. Så slösa inte bort din tid på någon som inte kan ge dig vad du förtjänar. Det gör ont nu, men om du undviker all kontakt kommer du snart se att det blir lättare och lättare för varje dag som går.

• Mamori

Din stackare, jag förstår dig. Var superkär i samma kille från jag var 10 till jag var 13. Sedan gick det plötsligt över på en sommar när vi inte sågs något. När vi träffades på hösten så förstod jag knappt varför jag gillat honom tidigare, hoppas att det blir så för dig också! Då kan ni kanske bli vänner igen. Men han borde förstå varför du inte kan vara vänner nu och om han är värd att vara din vän så väntar han på dig tills det känns okej att vara vänner igen.

Svar på tråden Olyckligt kär.... Värt att leva?