• scrapparlotta

God midsommarbål?

Jag skulle vilja göra en god midsommarbål nu till midsommar. Nån som har nån god att tipsa om? Gärna ganska enkel...

• Svar på tråden God midsommarbål?
  • MammaEmilia01

Jag har en barnvänlig variant som är uppskattad i min familj! I den ingår det seven up läsk, jordgubbsjuice, isbitar, jordgubbar, lime och stjärnfrukt.

23 november 2006 Daniel&Oliver BF 26 december
  • scrapparlotta
    MammaEmilia01 skrev 2014-06-16 22:10:01 följande:
    Jag har en barnvänlig variant som är uppskattad i min familj! I den ingår det seven up läsk, jordgubbsjuice, isbitar, jordgubbar, lime och stjärnfrukt.
    Låter jättegott, kan man tillsätta lite vodka eller nåt till åxå så den inte blir barnvänlig åxå. Eller vin??
  • Gryntroll

Gin, flädersaft och sprite (eller för mindre söt bål/drink ta kolsyratvatten) och en massa is och/eller frysta jordgubbar. Jordgubbar och citronskivor som dekoration.

• MammaEmilia01
    scrapparlotta skrev 2014-06-16 22:41:56 följande:
    Låter jättegott, kan man tillsätta lite vodka eller nåt till åxå så den inte blir barnvänlig åxå. Eller vin??

Det kan man säkert, har dock inte testat men det går nog
  • Paulina P P

Nån som har ett gott recept på bål med rosé?

• MammaEmilia01
    Paulina P P skrev 2014-06-17 08:28:37 följande:
    Nån som har ett gott recept på bål med rosé?

Jag bar inget men har du testat att googla?
  • Paulina P P
    MammaEmilia01 skrev 2014-06-17 09:37:34 följande:

Jag bar inget men har du testat att googla?
    Jo, men det hade varit intressant om någon hade ett beprövat recept att rekommendera.
  • Emmut

Åh jag vet en jättegod drink :) frys vattenmelon (kärnfri) i kuber, sedan mixar du det med fruktsoda och vaniljvodka och i ev alkoholfri variant så tar man lite mer fruktsoda och lite vaniljpulver istället för vodka :) hur gott som helst! Blir som sån där slush :)

• MammaEmilia01

Låter jättegott! Ska testas hemma

• scrapparlotta
    Paulina P P skrev 2014-06-17 10:07:20 följande:
    Jo, men det hade varit intressant om någon hade ett beprövat recept att rekommendera.
    Precis så tänker jag med. Jag har googlat och får upp MASSA recept. Säkert jättegoda dom flesta. Men här tycker jag är så bra med era svar då man får liksom bekräftat lite att dom är goda. Sen är ju smaken som baken....men ändå. Lite roligare här. Orkar man inte svara och ge tips så är det bara att skita i det!!
  • scrapparlotta
    Emmut skrev 2014-06-17 13:43:43 följande:
    Åh jag vet en jättegod drink :) frys vattenmelon (kärnfri) i kuber, sedan mixar du det med fruktsoda och vaniljvodka och i ev alkoholfri variant så tar man lite mer fruktsoda och lite vaniljpulver istället för vodka :) hur gott som helst! Blir som sån där slush :)
    Det där lät ju hur gott som helst. Blir bökigt till alla på midsommar kanske, men helt klart att jag ska testa det en annan gång. Älskar vaniljvodka
  • MammaEmilia01

Rosé och jordgubbar /smultron kanske? Med lite lime. Testat det en gång och det var goda resultat!

• Speakers Corner

Rosevin, hallonsaft, hallon, mynta om man gillar sånt, ev, lite konjak för en starkare variant.
    Prova dig fram till just din favorit.

• Valhall 1

Släng i en jordgubbe i en skål med hembränt, så har du en redig bonna-bålTungan ute

• scrapparlotta
    Valhall 1 skrev 2014-06-17 20:14:32 följande:
    Släng i .en jordgubbe i en skål med hembränt, så har du en redig bonna-bålTungan ute
    HEhehee..... :)

Svar på tråden God midsommarbål?