• Totoro

Hjälp sambon driver mig till vansinne

Min familj består av mig och sambon och våran son på 1 år. I Augusti ska jag flytta ifrån sambon och vi ska ha delad vårdnad av sonen. Jag behöver verkligen hjälp för jag står inte ut med sambon som driver mig till vansinne.

Så här gick det till igår kväll. Jag kommer hem ifrån jobbet kl 23 på kvällen. Jag måste fixa något att äta då jag inte ätit något på hela dagen. Samtidigt står jag och pratar i telefon med låg röst för att inte störa sambon eller sonen som sover. Jag gör inte mycket väsen av mig alls. Sambon kommer till köket och ber mig sluta prata i telefon då han försöker sova. Jag vet att jag inte stör mycket när jag talar i telefon det är bara det att han är sur med tanke på vem jag pratar med i telefon och då börjar bråket. Jag ber han gå ner och lägga sig igen men han blir grinig då jag ska göra mat att äta så han börjar med att ta äggen jag ska ha. Jag ber han sluta för jag är jätte hungrig så det bara river i magen. Han springer runt huset och jävlas och puttar bort mig som försöker ta de där jäkla äggen som han sen sular in i väggen så det blir ägg överallt. Då går han ut i köket och börjar härja med det andra jag höll på med och jag puttar bort han och ber han ge fan i att jävlas och det blir ett jävla liv. För han har ju betalat för maten jag står och gör och jag ska då inte få göra någon mat. Jag får då höra att jag är en dålig mamma som väcker min son mitt i natten och jag är både det ena o det andra och det är en öm punkt för mig för jag tror nog fan jag är en dålig mamma det hör jag dagligen från detta svin. Det hela slutar med att jag ger han handflatslag på kinden och jag sparkar han i rumpan. Han springer ner till gillestugan och jag är nu i denna stund skit sur och följer efter och ber han städa upp allt skit han stökat till med äggen. Det tänker han då inte göra så han stänger av all ström i huset och jag ber han om o om igen att sätta på strömmen igen. Efter lite bråk och 5 minuter så sätter han på strömmen och jag gör min mat går och äter sen sover och han låter mig vara helt. Varför börja bråka från början med mig? Jag förstår inte??

En annan gång var jag hemma och vårdade vår son då han var förkyld och jag hade en huvudvärk from hell. Jag ville bara vila 1 timme efter en lång och jobbig sjuk dag. Men nej det ville inte sambon som ville åka iväg och hitta på något. Jag sa att det kan han göra själv och han skulle vara så snäll och låta mig va. Då börjar det igen. Han säger att jag är värdelös mamma som bara vill ligga inne i sängen och jag är så tråkig som inte vill göra något med mitt barn. Jag ber han om och om igen att gå ifrån rummet jag är i för jag blir annars jääääkligt arg och det vet han. Men nej han lämnar mig inte ifred. Han fortsätter berätta hur värdelös och kass jag är som mamma och jag bryter upp till ett åskmoln och skriker på han att jag inte orkar med han längre. Denna gång slog jag han inte.

Men jag känner mig så hemsk som slår han men han driver det ur mig verkligen och man ser att han njuter av det. Flera gånger har jag varit orolig att han ska ta min son ifrån mig då han säger att jag är farlig. Jag kan notera att jag aldrig i hela mitt liv skulle skada mitt barn! Jag är som en vaktande björnhona mot min son och ingen får skada mitt barn! Jag har fått rusa fram otroligt många gånger och hjälpa mitt barn då sambon exempelvis har matat sonen och bara pular in så mycket mat så han inte hinner tugga allt och sätter i halsen. Flera gånger har jag fått springa till köket då jag hör sonen sätta i halsen så får jag ta upp han och göra så han får upp maten igen. Där sitter då sambon som ett frågetecken redo med en ny sked med mat och inte rört ett finger. När sonen slår sig springer jag fram och tröstar han. Sambon är helt inne i sin telefon fast det några gånger varit pga han sonen gjort sig illa. Typ snubblat över hans ben. Han lyfter inte ens blicken då sonen gör sig illa.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill bara ha min son i säkerhet och lämna han utanför allt bråk mellan sambon och mig. Det är inte sunt för ett barn att leva i denna miljö därför besluta jag att flytta och det var av många andra anledningar också. Men jag är så orolig att sambon kommer typ ta min sons liv.

Jag vet inte hur mycket information jag fått med nu men är det något som är oklart så kan jag svara på det. Men ge mig gärna hjälp. Kan jag mista min son för jag blir så arg på sambon? Är jag en dålig mamma? Jag försöker göra allt för min son. Vänner och familj säger att jag är en bra mamma. Men utifrån min saga här kan ni kanske dömma mig utifrån det. Inte så lätt förstår jag......

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Svar på tråden Hjälp sambon driver mig till vansinne
  • Lindsey Egot the only one

Kan du inte flytta redan nu till en kompis, syskon, föräldrar? Ert barn hör er och det är inte bra.

• Totoro
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-17 10:33:06 följande:
    Kan du inte flytta redan nu till en kompis, syskon, föräldrar? Ert barn hör er och det är inte bra.

Jag har ingen familj i närheten och då vi har delad vårdnad så kan jag inte ta med sonen och bor jag hos en kompis lär jag inte få ha sonen alls. Det oroar jag mig över. För sambon påstår att jag tar hans barn ifrån han o grejer.
  • sextiotalist

Bra att ni flyttar från varandra, men ni bör också träffa någon på familjerätten för att få ett bestämt schema som ni kan fastställa i tingsrätten.

En annan sak, anteckna allt som händer runt omkrng, så om det blir tjafs och han börjar slänga ur sig saker, så har du svart på vitt vad som har hänt (men det viktiga är att du ska använda detta först när han börjar att tjafsa).

• Totoro
    sextiotalist skrev 2014-06-17 10:45:45 följande:
    Bra att ni flyttar från varandra, men ni bör också träffa någon på familjerätten för att få ett bestämt schema som ni kan fastställa i tingsrätten.

En annan sak, anteckna allt som händer runt omkrng, så om det blir tjafs och han börjar slänga ur sig saker, så har du svart på vitt vad som har hänt (men det viktiga är att du ska använda detta först när han börjar att tjafsa).

Jag är orolig över vad tingsrätten kommer att besluta också. Tänk om jag mister vårdnaden och sonen får bo hos han som inte ens vet hur fasen man ska mata sitt barn. Och jag har ju slagit sambon det är big no!! Det känns som om allt är åt helvete hur jag än gör :'( får sambon ensam vårdnad så lär jag inte ha min son kvar i livet eller så kommer det bara gå ut för då sambon inte fattar ett smack om uppfostran och annat. Jag vet inte vad jag har för bra skäl för att få ensam vårdnad. Men känns så hemskt att mista något som jag fått kämpa så mycket för :'( varför ska en idiot ta något som jag kunde ha dött för att få. Jag genom gick en jobbi förlossning men som gick ändå väldigt bra för både jag och sonen klara oss då det blev kejsarsnitt. Sambon har från början inte förstått hur man håller ett barn ellet hur man tar hand om ett barn. Han var helt ointresserad under tiden jag va gravid. Jag har fått stå ut med dåligt samvete som portat svärfar här ifrån och som trottsat svärfar och blivit en matrialist som köpt säng o skötbord o ch grejer till sonen. Jag har fått så mycket skit rent ut sagt av svärfar och sambon både under och efter graviditeten. Då känns allt kämpande som bort blåst.
Svar på tråden Hjälp sambon driver mig till vansinne