• Anonym (Mat)

Tips på en middag som har runt 300 kalorier?

Ja vet någon ett recept (länka gärna) på max 300 kalorier? en middag som ska räcka för 2 vuxna och 3 barn.

Tacksam för tipp och råd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-17 11:49
    Menar 300 kalorier per person:)

• Svar på tråden Tips på en middag som har runt 300 kalorier?
  • Anonym (Mat)
    lilmissredhotts skrev 2014-06-17 11:41:11 följande:
    300 kalorier för fem personer, eller 1500 kalorier för fem personer?
    Men skrev fel 300 per person såklart(ärthjärna)
  • Anonym (***)

Bantar du eller? Och varför får barnen bara äta 300 kalorier, får de inte äta sig mätta?

• Limaliie

Varför ska barnen få i sig så lite?

• Anonym (Mat)
    Anonym (***) skrev 2014-06-17 12:03:23 följande:
    Bantar du eller? Och varför får barnen bara äta 300 kalorier, får de inte äta sig mätta?
    Nej för guds skull tänkte nyttigt och OM det finns recept på nyttig och bra mat. Jag bantar inte nej inte alls. Vill bara ha nyttig mat kul med nya recept och utmaningar.

Menade istället för att laga flera olika rätter så undrade jag om man kan få en bra och MÄTTANDE middag med mindre kalorier. Det är bara en fråga om det inte finns så gärna för oss vuxna bara då.

Formulerade mig fel i ts.
  • Anonym (Mat)

Jag lagar mycket grönt och nån köttbit till så man kan äta nyttigt och vara mätt.Min mat brukar hamna runt 1800 kalorier max 2000.

Gör mycket grönsaker ungsbakad eller steker men sås till och en köttbit eller en kycklingklubba.Men grönt är det varje dag.

• Anonym (***)
    Anonym (Mat) skrev 2014-06-17 12:11:25 följande:
    Jag lagar mycket grönt och nån köttbit till så man kan äta nyttigt och vara mätt.Min mat brukar hamna runt 1800 kalorier max 2000.

Gör mycket grönsaker ungsbakad eller steker men sås till och en köttbit eller en kycklingklubba.Men grönt är det varje dag.
    Jag förstår inte vitsen med att räkna ut kaloriinnehållet på er mat. Varför gör ni det?

Svar på tråden Tips på en middag som har runt 300 kalorier?