• Miniängel

Hur få i 1,5 åring Kåvepenin?

Dottern har öroninflammation och ska äta Kåvepenin. Men hur sjutton ska jag få i henne det?? Det är ju bara ynka 2 ml som ska sväljas, 3 ggr/dag, men det är svårt! Hon skriker, hostar och kräks.... Har provat med en liten spruta som läkaren rekommenderade, men jag vet inte om vi fixar detta i fyra dagar till!

Har ni några tips på hur man kan gå till väga?

En önskan som blev sann
  • Svar på tråden Hur få i 1,5 åring Kåvepenin?
  • isolande

Stackare Rynkar på näsan. Vi fick tyvärr hålla fast henne halvliggandes i famnen i början och hälla i munnen med en såndär skedspatel. Vi sa alltid innan att hon fick en kaka efteråt och då gick det så småningom bättre. Till slut tog hon det själv, svalde och grinade illa, sen kom lilla kakhanden fram Drömmer. Hon var 1,5 år då.

Fy fan alltså, kåvepenin smakar verkligen värst av alla penicilliner....

• pmb

Vi blandade med yoghurt o sylt. O mutade med choklad. Han skulle få i sig hela 7ml, jäkla läkaren ville inte skriva ut mer koncentrerad. Men det gick! Så testa det. Eller fruktmos eller liknande.

• Miniängel
    sasso78 skrev 2014-06-17 14:13:44 följande:
    Blanda ut det med nåt hon gillar, typ yoghurt, sylt, gröt etc. 
    Nu på dagen provade jag att blanda med sylt, tänkte att det är ju väldigt smakrikt och sött, men fytusan vad det smakade illa!! Kåvepenin genomsyrar allt känns det som, vet inte vad som skulle kunna minska denna hemska smak...
    En önskan som blev sann
  • isolande
    Miniängel skrev 2014-06-17 14:25:11 följande:
    Nu på dagen provade jag att blanda med sylt, tänkte att det är ju väldigt smakrikt och sött, men fytusan vad det smakade illa!! Kåvepenin genomsyrar allt känns det som, vet inte vad som skulle kunna minska denna hemska smak...
    Precis min erfarenhet oxå, vi provade allt: sylt, välling, kräm, gröt, oboy. Fattade inte varför hon vägrade tills jag smakade på det själv. Fy fasen alltså, det går igenom allt verkligen....
  • Miniängel

isolande: Ja, det är nog kanske det enda som gäller att hålla fast dem =( Man känner sig hemsk och önskar att de kunde förstå att det är för deras skull...
    Jag ska testa att ha lite jordgubbar till hjälp till kvällens dos, får se om det hjälper. 

Jag förstår inte, det är ändå år 2014, borde det inte ha uppfunnits en Kåvepenin som smakar lite bättre? =) Den medicinen har väl funnits hur länge som helst nu...

En önskan som blev sann
  • isolande
    Miniängel skrev 2014-06-17 14:30:38 följande:
    isolande: Ja, det är nog kanske det enda som gäller att hålla fast dem =( Man känner sig hemsk och önskar att de kunde förstå att det är för deras skull...
    Jag ska testa att ha lite jordgubbar till hjälp till kvällens dos, får se om det hjälper. 

Jag förstår inte, det är ändå år 2014, borde det inte ha uppfunnits en Kåvepenin som smakar lite bättre? =) Den medicinen har väl funnits hur länge som helst nu...
    Jag vet, det är snudd på barnmisshandel, men det är ju som sagt för deras eget bästa. Tycker oxå den känns gammalmodig och att dom borde kommit på nåt bättre sätt än oral lösning Rynkar på näsan
  • Annelie 76

Kräks hon upp den så gör den ingen nytta. Ring och byt sort, det finns andra som kan funka bättre.

• bubbel

Jag bytte till tabletterna istället för flytande. Sen krossade jag, la i en tesked med vatten så att den smälte helt. Sen blandade i saft/välling/mat. Det funkade mycket bättre!

• nozpa

Min dotter kräktes också. Då bytte dom bara medicin. Så ring och kolla om du kan få en annan.

Svar på tråden Hur få i 1,5 åring Kåvepenin?