• MuminMy

Barngrindar - en djungel - ge ditt bästa tips här!

Ja, som rubriken säger, en djungel. Har precis börjat fundera på det här med grindar och pga husets utformning kommer vi att behöva ett par stycken

Så, vad är dina erfarenheter? Vad är bra vad är dåligt, vad vill du ha och vilken supersmart lösning har just du kommit på?

Var inte blyg - skriv!!

/my - mamma, medlem och moderator
  • Svar på tråden Barngrindar - en djungel - ge ditt bästa tips här!
  • ebben

vi köpte en "mjuk" i ett slags nätaktigt material på barnens hus,kostade typ 600 kr tror jag. Mycket bra! Vi har den intill köket.

• Norahs mamma

en fällgrind från Segr har jag och gillar den skitmycket... den kan fällas upp och vikas åt båda håll

• Pink Muffin

Vi har en grind från IKEA, som man kan göra till önskad bredd utan att såga i den!! Kostade runt 300 tror jag! Utmärkt!!

• MuminMy

ebben: kan en katt ta sig igenom den tror du? Vill ju inte begränsa deras rörlighet för mycket...

• ebben

nä,tror inte det.det är TÄTT nät,om man säjer så.men katten kan kanse klättra över!

• Fridlund

vi har en från graco, i metall, skitbra!! rät dyra, har för mig den kostde ca 600-700, men den är värd vartenda öre! man kan själv justera hur bred den ska vara.

• MuminMy

Med så många föräldrar borde det väl finnas fler med tips och råd om barngrindar? Kyss

• atelli

Vi har två i trä från Barnens Hus. Gick att kapa till i önskad längd och kostade ca 250 kr/st. Funkar jättebra på en "standardtrappa".

Men vi har även ett staket m grind framför kaminen. Den är lixom 5-delad och ledad, så den kan ställas in till vilka konstiga mått o vinklar som helst. BabyDan Flex 5 heter den och säljs på babyproffsen - men den var inte helt gratis, har för mej att den kostade 1200 eller nåt sånt.

• yttan

Jag har en grind ut till köket i trä som är ifrån början 120 cm lång, men den får man såga av till den bredden man behöver och mina katter har inga som helst problem med att komma emellan ribborna. Bredden mellan ribborna är de samma som i en spjälsäng alltså 7 cm. Den kan du fälla upp när du vill ha den öppen men det är säkrast att ha ett snöre som man kan linda runt den så den inte faller ner, för det kan den göra ganska så lätt.

• Prinzess

Vi har en fällgrind i trä från babyland. Kostade då 149:-
    Den är helt okej tycker jag.
    Och ett bra pris!

• Prinzess

På ena sidan är det större mellanrum mellan spjälorna, så katterna kommer igenom när dom ska ner på toa

Svar på tråden Barngrindar - en djungel - ge ditt bästa tips här!