• Jordgubb00

Mysko prick på bröstvårtan.

Undrar om någon möjligen haft något liknande? Har på båda bröstvårtorna en liten ljus prick precis på toppen. Den gör ont (förvånansvärt mycket för att vara så liten) när man tar på den och den känns liksom raspig och torr. Ser ut lite som när min dotter (8 månader) någongång precis sugit och haft fel grepp så att bröstvårtan blivit lite vit, men skillnaden är att det ju försvinner efter en stund vilket inte detta gör alltså. Har haft svamp tidigare men det har ju inte sett ut såhär och dessutom varit spritt över hela vårtgården.

• Svar på tråden Mysko prick på bröstvårtan.
  • kaksmulan

Det kan vara en "vit prick" du beskriver! Har du ont i bröstet som mjölkstockning? Om det är en vit prick (eller white spot) så kan du prova att sticka hål på den för då är det en igentäppt mjölkgång! Sök fler inlägg här också det finns en hel del skrivet om vita prickar...

Lycka till!

• Jordgubb00

Tack för frågan! Och tja...försökte punktera prickarna igår men det gick sådär...på det ena bröstet försvann det nästan men på det andra är det nästan värre, ser nästan lite mer gulaktigt ut än vitt. Ja jag vet inte. Tänker mig sluta amma snart och då hoppas jag de försvinner av sig själv...eller?

• kaksmulan

Risken är att om du låter dem vara så kan du får jätteont av mjölkstockning och sen infektion. Men lycka till hur du än gör!!!

Svar på tråden Mysko prick på bröstvårtan.