Tips på hundvakt vid förlossning
Hej!
Hoppas att jag kan få lite tips på vad vi gör med vår vovve när det är dags att föda.
Vi bor i Stockholm och kommer att föda på BB Sophia. Vi kommer att få stanna 2 nätter.
Hunden vi har är ett 3 årigt busfrö som är tålig och det är inga som helst problem för honom att bli bortlämnad. Inte ens till främmande människor. Han är energisk och inte alltid så lydig med andra men älskar alla människor, djur och barn. Han kan vara själv några timmar utan problem.
Problem 1:
Det är en rottweiler och få av våra vänner eller familjemedlemmar vill vara hundvakt till honom då han är stor och klumpig, 53 kg, plus att det tycker att de för oerfarna för den rasen. Även om det är en snäll hund så behöver han någon som är bestämd mot honom och inte viker undan. Om det blir när man arbetar har dessutom ingen möjlighet att åka från sitt jobb för att gå ut med honom vid lunch.
Problem 2:
BF är vid jul. En högtid då flesta är bortresta. Eller har massa familj hos sig och är stressade nog för att även ha hand om en Hubbe. Eftersom julen innebär flera intryck för hunden, mera mat, massa människor, livat, massa konstiga paket som han inte får öppna, får man ge honom lite extra uppmärksamhet och kärlek.
Vi har en stor och rymlig bil med värmare där han skulle kunna vara och min sambo gick iväg för att gå ut med honom. Men det är ju inte en lösning att ha honom där i två dygn, snarare djurplågeri. Dessutom har jag en sjukdom och blivit förvarnad att det kan bli en utdragen förlossning och att vi kanske måste stanna lite längre.
Han skulle älska att bo på ett hundpensionat eftersom han älskar andra hundar och nya människor. Skulle vara som att vinna på lotto för honom. Men hittar ingen som har öppet vid jul och som tar hundar på det viset som vi kommer att behöva.
Har även annonserat på Blocket, fått en hel del svar men alla reserverar sig för att blir det på julafton kommer de inte att kunna.
Han skulle klara sig själv hemma om någon bara kom och gav honom rejäla promenader på iallafall en timme och lekte lite med honom. Men svårt att hitta någon som brukar fira jul i Stockholm och som har lust att gå ifrån flera gånger på julen.
Hoppas ni sitter inne med någon snilleblixt som jag inte tänkt på