Söka telefonnummer i Finland
Är det någon som vet hur man kan hitta ett telefonnummer i Finland, eniro.fi verkar kräva inloggning, min finska är obefintlig, så det var det jag gissade till när jag såg hänglåset och det bara var gula fält.
Är det någon som vet hur man kan hitta ett telefonnummer i Finland, eniro.fi verkar kräva inloggning, min finska är obefintlig, så det var det jag gissade till när jag såg hänglåset och det bara var gula fält.
Tyvärr vet jag inte om någon sida i Finland där man kan söka telefonnummer utan medlemskap på sidan :/ har för mig att det berOr på att det har en annan personuppgiftslagen än vi i Sverige.
Är det till privatperson eller till ett företag förresten? Företag kan man hitta nr till genom att söka på företaget.
Söker du person så går du in på "Henkilöt" och där i den övre vita rutan väljer den person du söker efter och i "Paikkakunta" orten. Låset och det tror jag hör till reklamen högst upp på sidan så det behöver du inte bry dig om
Taskig översättning men i alla fall så är det detta som du kan söka på. Så det är precis som på svenska Eniro eller hitta.se
Tyvärr så måste man ha ett finskt nr för att kunna öppna ett medlemskap.
Tyvärr så måste man ha ett finskt nr för att kunna öppna ett medlemskap.
Nu har jag bara testat från mobilen, men klickar jag på låset i bilden så hamnar man på en sida där man kan ansluta sin "matkapuhelin", dvs sin mobil. Men jag tror att det bara är någon typ av reklam. Bry dig inte om låset utan gör så som jag skrev innan så kommer du göra en sökning. Eller så inboxar du mig personens namn så kan jag göra en sökning åt dig
Försök med att ringa +358-020203 och fråga efter telefonnumret. Eller är det +358-20203 om man ringer från ett annat land? 020203 är numret till den svenskspråkiga nummerupplysningen i Finland, 358 är landsnumret till Finland. Har aldrig testat om numret fungerar om man ringer från ett annat land, men det borde det väl?
Man kan få fram namn och del av adress utan att vara registrerad. För att få hela adressen samt telefonnummer måste man vara registrerad och det kan man inte vara utan en finsk mobiltelefon. Men Maramina erbjöd sig hjälpa till och det är en bra lösning om det är bara en enstaka gång man behöver ett nummer. Är ju inga hemligheter precis, utan något som alla med finskt abonnemang kan ha tillgång till.