Är man olika så är man olika och det är svårt att ändra sin syn på sex och på sin drift. Det är ju inte riktigt lika illa med olika syn på ekonomi, politik och världsbild även om det mer än ofta också tar kål på förhållanden. Man måste inse hur viktigt och avgörande sex är inne relation. Det kräver verkligen kommunikation, rannsakande och energi från båda parter. Dr Phil sa att ett bra sexliv upptar ca 10% av energin i ett förhållande och ett dåligt sexliv upptar 90% av energin i ett förhållande. Sen måste varje individ själv välja vad man vill offra i en relation men väljer man att leva med en person som vill ha mkt mindre sex så är det faktiskt ett AKTIVT val baserat på kärlek och då ska man fan inte gnälla.
Min drift är oerhört beroende av mannens doft, kommunikation för övrigt i relationen, hans sätt att ta på mig, andedräkt mm och efter många förhållanden inser jag att jag försökt lura mig själv så att efter förälskelsen så har lusten försvunnit. Idag har jag hittat exakt den man som jag behöver för att tända till (jämt och ständigt) och eftersom jag i mig själv har en stark drift så fungerar allt väldigt bra. Som både kvinna och man kan det vara svårt att lära känna både sig själv och sina behov och andras. Sex är komplext och så mkt mer än stunden, orgasmen och könen tex. Det finns ett före, under och ett efter samt en inneboende syn och känsla för sex. Det är flera nivåer som måste samverka.
Jag skulle aldrig igen "acceptera" ett dåligt sexliv vare sig om det berodde på mig eller min partner. (Undantag för sjukdom, kriser mm-det är ju nåt annat) Aldrig. Oavsett ekonomi, vardag, barn mm... JAG är olycklig i en sån relation och livet är för kort för vissa kompromisser. Som sex. Ett tips: s.k "överenskommelser" där kvinnan ska "bli bättre" - waste of time. Acceptera. Ta konsekvenserna av ditt val och sluta gnäll i såfall. Eller gå. Det är ditt liv.