Inte längre lesbisk - någon annan?
Alla som tänker säga att "äsch du är bi, live with it" kan låta bli,
jag undrar om det finns någon som har haft liknande upplevelser?!?
Jag har googlat en del men inte hittat så mycket på svenska.
Jag har levt under ca 10 år med föreställningen att jag var lesbisk eller bisexuell. Var alltid förvirrad kring min läggning. Mitt längsta förhållande var med en kvinna. Jag raggade på kvinnor och trodde att jag skulle så småningom gifta mig med en kvinna. Jag låg runt och gick på pride och fester och gud vet vad, kände mig alltid ensam i slutändan.. Men nu, efter en tid av spontant förändrat beteende och tankar, under typ 2 år, känner jag mig 100% hetero. Det känns som om hela flat-perioden var ett skämt. Jag var vilse, och sökte kärlek i vad som helst.
Jag var alltid förtjust i killar hela yngre tonåren, har inga barndoms-tänka-på-tjejer-minnen. Introducerades till gay-världen i 17-års åldern genom att träffa på en maskulin flata. Jag tänker nu att jag misstog hennes konstlade maskulina uttryck för den äkta manliga partner som jag längtade efter.
Även då jag utgav mig för att vara lesbisk kunde jag inte låta bli att fantisera om, spana på och ligga med män. Dessa relationer funkade såklart aldrig i den kontexten, och jag drog den haltande slutsatsen att det nog var kvinnor som var "enklast".
Jag känner mig smått bitter nu, så mycket energi spenderad på nåt så felriktat. Eller, jag kanske verkligen var lesbisk/bi under denna period, men oavsett det så lämnades jag otillfredsställd av det! Jag hade kunnat njuta mer av livet och planera min framtid i stället för att leva i konstant förvirring! I stället för att försöka TÄNKA på och reflektera över vad jag verkligen tände på och ville ha, så försökte jag uppleva allt - och trodde att svaren på vem jag är och vad jag vill skulle dimpa ner från himlen en vacker dag.