• Anonym (Succubus)

Kan man få en rik man, som singelmamma och 30+ ?

Jag är 29, har en dotter på 9. Är singel och pappan är ute ur bilden, jobbar i hemtjänsten och ser bra ut. Är det försent att få en rik man? Vill ha villa, semesterhus, kunna studera utan lån, ha fin bil och shoppa, åka på utlandssemestrar. Ytligt, jag vet, men jag vill ha en priviligerad uppväxt för min dotter.

• Svar på tråden Kan man få en rik man, som singelmamma och 30+ ?
  • Anonym (det kan gå)

Det kan gå, men sikta på en man som är minst + annars lär det vara svårt.

• Anonym (det kan gå)

Som är minst 40 + skulle det vara...

• Nyfiken gul

varför skulle det vara försent att få ett drägligt liv? 

Man behöver inte vara särskilt rik för att få ihop det du drömmer om.  

Min man och jag har det liv du vill ha men vi är inte särskilt rika, medelklass möjligen. Men vi är smarta ekonomiskt och våra pengar går inte till några skulder, allt är betalt i våra liv och därför har vi råd att leva ett gott ekonomiskt liv. 

Men för att slängas in i det livet du vill ha så krävs det att du hittar en man som redan från början har en god ekonomi och förutsättningar för att ni tillsammans ska kunna få ert hus och en bra grund att stå på för resterande. 
    Så en man i din egen ålder är kanske helt uteslutet, du lär nog leta högre upp i åldrarna för att hitta nån som redan är färdigutbildad och jobbat några år för att få en stabil inkomst. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Vi)

Det du beskriver är ju inget överdrivet. De flesta lever så, även arbetarklassen. Vi hade det när vi var 26och 27 år gamla. Det som gjorde det lätt för oss var ju att vi väntade med barn. Har man bara 2 vettiga utbildningar och 2bra heltidsjobb så är det inga problem att lägga pengar på hög. Självklart så visar all forskning att barn som har 2 välutbildade föräldrarmed bra inkomst mår bättre psykiskt och fysiskt än andra barn, men det är ju samtidigt viktigt att lära sina barn en god kärleksrelation. Om du letar efter en kille utifrån hans inkomst så gränsar det ju till prostitution, dessutom så får ditt barn inte uppleva en god kärleksrelation på nära håll. Ett barn som kommer från separerade föräldrar har mycket större risk att själv få en trasig familj som vuxen, därför blir goda förebilder ännu viktigare för ett barn.

• Anonym (Vi)

Ett sommarhus kvittar ju faktiskt om du måste gifta dig med en gubbe och inte kan vara en bra förälder till ditt barn;) Jag utbildade mig och har en bra inkomst (så jag kan behålla hästarna och gården även om jag blir singel) och jag valde en man som är lika gammal som mig, sexig, trygg och fantastiskt snäll. Att vara gift med sin drömman och ha ett kärleksfullt familjeliv är underbart. Så plugga med CSN och skapa ditt egna liv först!

• Jättekul
    Anonym (Succubus) skrev 2014-06-18 06:52:57 följande:
    Jag är 29, har en dotter på 9. Är singel och pappan är ute ur bilden, jobbar i hemtjänsten och ser bra ut. Är det försent att få en rik man? Vill ha villa, semesterhus, kunna studera utan lån, ha fin bil och shoppa, åka på utlandssemestrar. Ytligt, jag vet, men jag vill ha en priviligerad uppväxt för min dotter.
    Ut och dejta. Även kontaktannons i USA om du kan tänka dig att flytta. Tror också att du kanske bör dejta men som är 40+ (vilket jag inte tycker är ngn ålder egentligen). Var fokuserad på vad du vill så kommer du nå målet.
  • Anonym (Sugardaddy)

Finns sidor på nätet som förmedlar kontakt mellan rika män och kvinnor. Bara att söka på sugardaddy...

• Anonym (Eh?)
    Anonym (Succubus) skrev 2014-06-18 06:52:57 följande:
    Jag tycker att du har fel fokus. Tror du att lycka är detsamma som pengar? Ja, pengar underlättar väldigt mycket och det är bättre att vara rik och olycklig än fattig och olycklig. Men det bästa är att vara lycklig så satsa på att hitta din själsfrände oavsett hur mycket pengar han har (det kan ju sammanfalla om du har tur).
  • Anonym (WT-mamma?)

Det är inte orealistiska drömmar du har om hus, sommarstuga osv. Men det tragiska är att du förväntar dig att en man ska tillhandahålla den levnadsstandarden istället för att lägga manken till själv.

Som man hade jag dragit öronen åt mig om jag träffat dig. Du fick alltså barn när du för 20. WT-varning på det.
    Du har drömmar, bra! Gör du något själv för att nå dem? Nej, du hoppas få det serverat. WT-varning på det.

Vad har du att erbjuda som en rik man vill ha?

Svar på tråden Kan man få en rik man, som singelmamma och 30+ ?