Ensam mamma
Hej,
Jag Flyttade till Sverige med min 9 årig för snart ett år sedan. Pappan har sett henne 1 dag sedan dess. Han visar inget intresse och hans sambo som han har fått 2 barn med på 2 år förbjuder honom kontakt med våran dotter.
Eftersom han är en ryggradslös idiot så är hennes ord lagen.
Jag avskyr honom så otroligt mycket. Han är verkligen den enda personen jag nästan hatar även om "hat" är ett starkt ord. Dottern gråter ofta även om det har gått ett helt år. "jag saknar pappa"
Hon har ringt honom flera ggr och han vägrar att svara och har blockat henne 100%
Livet är så orättvist ibland kan jag känna, jag ångrar mig att jag fick barn med en sånn idiot.
Kan bli avundsjuk på kompisar som är skilda som har 50/50 fördelning där pappan är inkopplad och mogen ansvarsfull osv.
Han har krossat dotterns hjärta... jag gör såklart allt jag kan för att hon ska känna sig älskad osv, säger att hon får fokusera på allt bra i sitt liv så som alla sina vänner, en mamma som älskar henne massor osv.
Plus att jag drömmer om lite "fri tid" avlastning. Någon att dela ansvaret med. Hur f#n kan män vara så hjärtlösa? Hans sambo! Hur kan hon göra så här. Sedan han träffade henne för 2 år sedan har vår kontakt blivit 0 ! Varje gång han är i ett förhållande är han tidernas största asshole, varje gång han är singel är han jätte lätt att sammarbeta med. Men nu har dom fått 2 barn så det kommer aldrig att ta slut mellan dom ( även om jag kan drömma om det ) men detta är oavsätt ett mönster hos honom som upprepar sig... spelar ingen roll vem han är ihop med.
Jag försöker tänka : dottern blir stor snart och jag får mera frihet. Jag lovar man måste uppleva att vara låst för att förstå.
Han betalar inte underhåll heller... hans sambo säger att jag försöker förstöra hans ekonomi och tycker så synd om honom för att han måste betala underhåll enligt lagen.
Finns det någon där ute som är 100% ensam med barn?
det är väldigt sorligt för mig att läsa det du har skrivit. ändå om det inte har hänt mig så känner jag hur du känner.