• Anonym (Anonym)

ADHD - Concerta, vilken dos?

Hej.

Ätit Concerta 4månader.
    Började få bra effekt vid 54mg
    Riktigt bra vid 72 men trött på kvällen och lätt iriterrad på min son.
    Har nu 72+18+10 medikinett

Biverkningar: hemsk diarre, bubblor i magen, sömnsvårigheter.

Sköterskan säger att det INTE är pga medecinen och vill fastställa dos, tänkte gå ner till 72+10 och se om det blir bättre.

Har ni haft liknade biverkningar och vilken dos passar er? Jag är 166 lång & väger 73kilo.

• Svar på tråden ADHD - Concerta, vilken dos?
  • Anonym (1)

Min son är 20 år, är 180 cm lång och väger ca 83 kg, och äter på morgonen 54+54+18 mg och på eftermiddagen 18 mg.

Sammanlagt 144 mg.

Hade en del problem med magen som du i början, men inte nu. Han har ätit denna dos ca 2 år.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (1) skrev 2014-06-18 16:48:35 följande:

Min son är 20 år, är 180 cm lång och väger ca 83 kg, och äter på morgonen 54+54+18 mg och på eftermiddagen 18 mg.

Sammanlagt 144 mg.

Hade en del problem med magen som du i början, men inte nu. Han har ätit denna dos ca 2 år.

Men inte konstant diarre i 10-14 dagar och direkt efter måltid?
  • Vanilla ice queen

90 + 18 funkar bäst för mig (ätit i 1,5år). Missar dock att ta den där 18mg på em ofta och blir väldigt lättretlig och rastlös under ett par timmar när concerta går ur kroppen. Men 90 + 18 funkar bäst på mig. 177cm och 66kg (tror inte vikten spelar så stor roll dock).

• Anonym (1)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-06-18 16:50:52 följande:
    Men inte konstant diarre i 10-14 dagar och direkt efter måltid?

Har du haft diarree så länge kan du prova Dimor eller annat som är stoppande, finns på apoteket. Det är inte säkert det beror på medicinerna.....
  • Anonym (Anonym)

Fick nämligen mer & mer problem efter dos 72mg, kanske för jag gått ner i vikt mkt med av ändrad kost & regelbunden träning? Ett par dagars biverkning kan ja förstå, men 2veckor är det normalt?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (1) skrev 2014-06-18 16:52:28 följande:

Har du haft diarree så länge kan du prova Dimor eller annat som är stoppande, finns på apoteket. Det är inte säkert det beror på medicinerna.....

Aldrig haft dessa problem innan och de starta när jag gick upp i dos och finns som biverkning så antar det är medecinen?
  • Anonym (Anonym)
    Vanilla ice queen skrev 2014-06-18 16:53:59 följande:

Har inte haft problem med magen av concertan men får en väldigt jobbig aptitlöshet...

Det har jag med haft sen senaste ökningen. Så tror inte den är bra? :-/
  • tobbe01
    Vanilla ice queen skrev 2014-06-18 16:53:59 följande:

Har inte haft problem med magen av concertan men får en väldigt jobbig aptitlöshet...

Låter som något bantningsindustrin skulle kunna vara intresserade av? 
  • Vanilla ice queen

TS: Nej det är vedervärdigt! Jag brukar dricka gainers på dagarna men ibland går inte det ner heller så man mår ju inte toppen direkt. Men runt kl 23 brukar jag tassa upp till kylen och vara hungrig igen

Svar på tråden ADHD - Concerta, vilken dos?