Dags att skärpa sig!
Hej, tänkte kolla här inne om det finns fler som jag som njuter av godsaker som läsk, godis, skräpmat osv lite för ofta och i för stor mängd?
Jag tänker varje helg att på måndag börjar jag äta nyttigt, eller nästa månad eller något liknande, men sen blir det bara pannkaka av det :( Vet inte om jag har extremt dålig självkontroll när det kommer till saker jag älskar att äta/dricka..
Jag vet ju hur man ska äta nyttigt men gör det bara halvt så att säga, t.ex. nyttig frukost, nyttigt mellanmål, kycklingsallad till lunch men helt plötsligt blir jag jättesugen på choklad och köper en 100 grams chokladkaka och en burk pepsi max att ha på hemvägen från jobbet t.ex., tänker efter det att jag ska skippa kolhydraterna till middagen för att väga upp för chokladkakan, men då ska vi ha potatis i ugn och det är ju så gott... Så håller jag på!
Jag är inte överviktig mer än några kilo, har normalt bmi och väger t.o.m 6 kilo mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid (har en dotter på snart 1 år). MEN de 6 kilona är med mesta trolighet muskler jag har tappat då jag ända in i 8:e månaden tränade mycket på gym men sen dess inte tränat mer än sporadiska joggingturer och några små övningar då och då hemma.. Jag ser nämligen inte smalare ut trots dessa -6 kilona.. Så målet är ju att få tillbaks muskelmassan jag tappat också, och då måste jag ju börja träna igen (förstås).
Sockermissbrukare som jag är måste jag nog ta tag med hårdhandskarna, dock vill jag inte hoppa på några kortsiktiga dieter, både för att de är just det - kortsiktiga, och för att jag fortfarande ammar min lilla tjej flera gånger per dygn och vill inte gå ner mer än max 1 kg i veckan. Jag vill främst börja äta nyttigare för min hälsas skull men vill gärna gå ner ca 5 kg..
Om ni nu orkar läsa ända hit tänkte jag fråga om det är någon som vill haka på en peppningstråd?! Här kan man skriva vad man ätit på en dag, så man lockas till att sköta sig men ändå inte behöver skämmas om man nån gång råkat äta något onyttigt. Man kan också peppa varann att träna och äta nyttigare!
Hoppas några av er vill vara med i den här tråden!! :)