foglossning
Finns det nån som kan ge råd för vad man kan göra åt foglossning?
Bälten finns vet jag men är dom bra?
Jag har enormt ont i hela ryggen, höger höft, axlar och svank. Svanken , höften och ryggen gör mest ont och jag har svårt att gå längre sträckor , böja mig och överhuvudtaget röra mig. Det är jätte jobbigt.
Är detta foglossning eller är det bara något jag tror?
När jag var på första ultraljudet i vecka 15 då tog jag upp detta och dom menade att det var foglossning. Jag trodde att jag var längre i graviditeten men det visade sig att jag var i vecka 15 därför blev det ett tidigt ultraljud.
Finns det nån som kan ge mig råd.
Finns det några namn eller speciella bälten för just foglossning? Vart kan man beställa och vad kostar dessa bälten?
Är det vanligt att få foglossning i vecka 20?
En annan fråga: Mår ni illa / mått illa ? Har kräkningar / haft kräkningar? Vad gör / gjorde ni då?
Frukosten hur fungerar / fungerade den för er? Jag har svårt att äta trots hungerkänsla och risken att kräkningar ska komma gör en orolig pga att det är jobbigt att kräkas. En banan eller nektarin kan fungera men inget som mättar mig och är hungrig lika snabbt och oroligheten över att kräkas kommer genast tillbaka.
Äter medicin för illamåendet men kräkningarna kommer och går , ibland kan jag vara kräkfri i en vecka men plötsligt så dyker kräkningen upp och jag får tillbaka alla besvär som jag har haft i början av graviditeten .
Detta är väldigt påfrestande och tar gärna emot råd om vad man kan göra ? En del säger att man ska börja sin morgon i sängen eller ta kex direkt men kex hjälper inte mig och att vara kvar i sängen gör att min hungerkänsla övergår till illamående direkt , får då svårare att äta frukost.
Hoppas att nån kan ge mig råd.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 08:58
Tack för rådet. Då får jag försöka göra det.