Tusen frågor.. Snälla hjälp
Först vill jag be om ursäkt för lång text och sen hoppas jag att någon orkar läsa och svara..
För två och en halv vecka sedan så insåg jag att min mens va sen, så jag köpte ett test som visade ett tydligt plus. Jag köpte clearblues digitala test dagen där på och där fick jag fram att jag va i vecka 4-5 vilket nu borde innebära att jag skulle ha varit i vecka 6-7.
I fredags fick jag svåra smärtor och kramper i magen, smärtor som gjorde att jag blev alldeles andfådd och började spy och bli yr. Vi ringde till akuten och efter många om och men fick jag komma till kvinnokliniken.
Där blev jag undersökt av en läkare som sa att han knappt kunde se något foster och att graviditeten va väldigt tidig typ v.3 samt att han inte va säker på att det va ett foster utan att jag kanske hade utomkveds. (Slemhinnan var förtjockad och det fanns nått inuti som va som storleken på en ärta)
Dom tog blodprover för att kolla hormonhalten i blodet och jag blev inlagd.
På lördagen kom en läkare som sa att allt såg så bra ut som det kunde så pass tidigt och att jag skulle åka hem, jag sa att jag fortfarande hade ont och hon sa åt mig att komma igen på måndagen och lämna blodprov.
På måndagen så lämande jag provet och resultatet skulle komma på eftermiddagen, när jag ringde dit svarade en barnmorska och sa att det inte hade kommit än men att dom hoppades på att hormonhalten skulle ha sänkts annars va risken för utomhavandeskap stor. Någon timme senare ringer en läkare och säger att hormonet har sjunkit och att det tyder på missfall. Dom bokade in en ny tid till mig idag och det är nu allt börjar gå fel..
Han såg "fostret" i slemhinnan igen men denna gången såg han även en stor cysta som inte hade funnits där i fredgas, så nu tror dom att det kan röra sig om utomkveds igen.. Jag har hela tiden blött sparsamt och utan klumpar, är det någon som har varit med om liknande?
Mitt största problem är att jag är överviktig och det är en risk att söva mig så dom vill inte göra det i onödan heller.
Jag är jätteledsen och orolig nu och övertygad om att om dom ska söva mig så kollapsar mina lungor och jag dör. Snälla finns det någon som har varit med om nått sånt här eller någon överviktig som har klarat av en titthålskirurgi??