• Margaux

Allergisk reaktion 4 åring

Någon med medicinsk kompetens och råd efterfrågas... Utslag/eksem

Min 4 åring med div problem i bagagen( atopisk hud, astma, äggallergi) har i det sista reagerat kraftigt på något. Det startade med röd och fnasig hud, gick över i utslag och nu har han dem över nästan hela kroppen. Vi var hos allergiläkare i måndags och fick utskrivet Ovixan 0,1%. Om det beror på krämen eller inte är svårt att säga men han har blivit mycket värre. Idag vid middagen kom utslag i ansiktet, runt mun och ögon.
    Vi gjorde pricktest på måndagen som inte gav utslag på något. Middag var pasta med en gräddsås, skinka och sockerärtor. Väldigt snäll mat och det enda jag kan tänka mig kan vara allergent är citron.
    Har bett om en ny tid men det tar väldigt lång tid normalt så jag vet inte vad jag ska göra?
    Vi utesluter sen i måndags: apelsin, äppeljuice, jordgubbar etc.

Det är jättesynd om honom.... Kliar som bara den.

• Svar på tråden Allergisk reaktion 4 åring
  • Margaux

Han är testad för mjölk som liten. Utan problem... Han har alltid druckit mycket mjölk...

Äter nästan inga baljväxter. Petar bort allt som syns.

Vi har bara fått påvisat ägg men han blev provocerad med ägg i höstas och det gick bra. Han har fått liiiiite ägg under våren i tex muffins eller så men det har gått utan problem. Nu drar jag in allt som känns suspekt. Vi har aldrig testat för kyckling eller kött tex.

• Mandelskorpan

Ok. Har det blivit bättre? Det ni kan göra är att förenkla kosten, typ baskost som ni vet att han tål och se om det blir bättre.

Det kan inte vara ngt luftburet? Gräs..? Blommor? Men det brukar kanske inte ge såna symtom?

Svar på tråden Allergisk reaktion 4 åring