Bråk om midsommar... :(
Hej
Jag brukar inte vara intresserad av vad människor som jag inte känner har för åsikter om min och min makes konflikter. Men nu känner jag mig så ensam och ledsen så jag vet inte vart jag ska vända mig. Vill gärna höra era åsikter om ämnet.
Jag och min man har 3 barn. Den yngsta är 2 månader. Om en vecka ska vi flytta till större boende. För några veckor sedan föreslog jag att vi skulle åka till min mans familj och fira midsommar . Det gjorde vi förra året och det var trevligt! Dom två äldre barnen (2,5 och 4,5 år) tyckte det var väldigt roligt då dessutom.
Nu när det närmar sig började jag känna att det kanske inte var världens bästa ide att packa och åka med tre små barn 35 mil en vecka innan vi ska flytta. Vi har inte fått så mycket gjort här än (Känns omöjligt med tre små bran!) så jag är rätt stressad, och vi ska dessutom fixa iordning tomten samt flyttstäda själva.
När jag nämnde det för ett par dagar sedan blev han irriterad men sen verkade det ändå som om han föstod. Men ikväll tog han upp det igen. Sa att han inte alls förstår varför vi inte kan åka och att han tycker vi ska göra det. Jag sa att jag inte orkar packa och släpa med alla dit för en så kort vistelse när vi har allt med flytten framför oss. Vi planerar dessutom att åka dit efter flytten för att stanna längre. Jag är rädd att jag ska tappa sugen på det om man stressar iväg nu...
Ikväll var han tyst och sur och när jag frågade varför sa han bara att han är så besviken för att vi inte ska åka. Jag blev sååå ledsen... Jag vet inte varför men det känns bara så småaktigt av honom... Tycker att han kunde visa lite mer omtanke om mig.. Han sa att hans mamma blev väldigt ledsen att vi inte kommer och på något vis känns det som att det är det han bryr sig om... Jag har inga som helst problem med hans mamma måste tilläggas! Så det finns inga konflikter där sedan innan.
Jag hade velat att han sa att "självklart behöver vi inte åka om du tycker det känns jobbigt. Vi kan ha en trevlig midsommar här och så åker vi dit när vi kommit iordning i nya huset." Men nej jag ska behöva känna att jag förstör för alla...
Rent objektivt, vad tycker ni?